Sunday, December 1, 2013

Beauty : de perfecte herfst & winter scrub

Als er iets is waar ik in de winter nog gelukkiger van wordt dan de feestdagen dan is het wel een dagje sauna of wellness. Een dagje helemaal tot rust komen, lekker opwarmen en mijn huid goed verzorgen. Vooral van de grote schalen met heerlijk ruikende scrub wordt ik altijd erg blij en na het scrubben voelt mijn huid weer zacht en verzorgd aan.
Nou ga ik bijna nooit naar een sauna of wellness (arme student, dure sauna) maar wat ik dan wel graag doe is thuis een gezichtsmaskertje en fijne scrub maken om zo toch een beetje het wellness gevoel te krijgen ;)
Al eerder liet ik jullie zien hoe je zelf scrub kan maken, super makkelijk en helemaal natuurlijk (want geen vreemde toevoegingen en parfums.) Alleen waren die receptjes nogal zomers, met citroen en lavendel. Daar heb ik nu helemaal geen zin in dus maakte ik een fijne herfst/winter scrub.
Deze scrub ruikt heerlijk naar kaneel (i loooove kaneel!) en is heel geschikt om je droge winterhuidje mee te scrubben.

Ik ga deze scrub ook maken als cadeautje voor de feestdagen voor mijn moeder en zusje.
Zelfgemaakte cadeautjes vind ik altijd leuk om te geven en om te krijgen, en scrub in een mooi potje met bijvoorbeeld een lintje, kaartje en kaneelstokjes ziet er ook nog heel mooi en gezellig uit.

Een eigen foto komt nog! Toen ik de scrub maakte vergat ik helemaal om foto's te maken en nu staat er alleen nog een klein restje in de douche wat niet echt fotowaardig is ;)
 
Wat heb je nodig?

3/4 cup bruine suiker
1/4 cup olijfolie of amandel olie
1 eetlepel honing (of agavesiroop voor vegans)
1 flinke theelepel kaneel
optioneel: een paar druppels etherische olie kaneel (of vanille, ook lekker!)

Hoe maak je het?

Meng de bruine suiker met de olie en honing. Voeg daarna de kaneel en eventueel etherische olie toe en meng het goed door elkaar.
Bewaar de scrub in een schone goed afsluitbare pot.

Gebruik:

Neem met schone handen of een lepel wat scrub uit het potje en wrijf dit over je huid om dode huidcellen te verwijderen.
Afspoelen met warm water.

0 comments:

Post a Comment