Wednesday, December 11, 2013

DIY : Coffee & vanilla scrub cubes

Als je nog op zoek bent naar een leuk zelfgemaakte cadeautje voor de feestdagen dan zijn deze scrub cubes een leuk idee!
Voor vrouwen dan, of mannen er blij mee zijn vraag ik me af ;)
Je kan ze natuurlijk ook voor jezelf maken, het is goedkoper dan de scrub cubes uit de winkel en dan weet je zeker dat er geen vreemde ingrediƫnten in zitten.
Zelf ben ik gek op fijne bodyscrubs, producten als douchegel gebruik ik niet maar af en toe lekker scrubben vind ik heerlijk!
En zeker in de winter kan je huid wel een scrubje gebruiken.


Scrub cubes maken is veel makkelijker dan je zou denken en je hebt maar een paar ingrediƫnten nodig.
Je kan ze met allerlei geuren maken, vandaag laat ik jullie zien hoe je koffie vanille scrub cubes maakt. Koffie helpt tegen cellulitis en de geur van koffie met vanille is super!

Om er een mooi cadeautje van te maken doe je de scrub cubes in een leuke glazen pot met een mooi lint en een klein kaartje of labeltje.


Wat heb je nodig?

1/4 cup kokosolie
1/2 cup ongeparfumeerde zeep
3/4 cup suiker
1/4 cup gemalen koffiebonen
een paar druppel etherische olie vanille

een kom die in de magnetron kan
magnetron
siliconen ijsblokjes vorm

Hoe maak je het?

- Versnipper de zeep, dit kun je doen door er met een mesje overheen te schrapen of de zeep te raspen.
- Doe de zeep met de kokosolie in een schaaltje dat in de magnetron kan.
- Zet het 10 seconden in de magnetron op vol vermogen, blijf dit doen tot de zeep en de kokosolie gesmolten en goed gemengd zijn. Na elke 10 seconden even doorroeren!
- Meng de suiker en etherische olie door het zeep mengsel, doe dit snel want de scrub wordt snel harder.
- Verdeel de scrub met je handen in de siliconen vorm en druk het aan.
- Zet het ongeveer 30 minuten in de vriezer, of wat langer in de koelkast zodat de scrub uit kan harden.
- Haal de scrub cubes uit de vorm en bewaar ze in een luchtdichte pot.



0 comments:

Post a Comment