Sunday, December 29, 2013

Review: mc² Burger

Ik eet niet zo vaak vegaburgers omdat ik ze over het algemeen niet zo lekker vind.
Maar als ik geen tijd of zin heb om eten te koken eet ik wel eens broodjes hamburger met een salade erbij.
Een echt lekkere vega burger had ik nog niet gegeten, behalve zelfgemaakte vega burgers maar als ik geen tijd
of zin heb om te koken ga ik natuurlijk ook niet zelf burgers maken ;)
Al eerder reviewde ik de spicy bean burgers van Vivera, vandaag review ik de mc² burger van De Vegetarische Slager.




Wat?
mc² Burger van De Vegetarische Slager

De Vegetarische Slager wil vleeseters laten beleven dat ze niets hoeven te missen als ze één of meerdere dagen per
week geen vlees eten. De vleesvervangers van De Vegetarische Slager lijken qua smaak en structuur dan ook
behoorlijk goed op vlees. Naast de mc² burger verkopen ze o.a. Kipstuckjes, Gehacktbal en Biefstuckreepjes.

Waar?
gekocht bij Jumbo

Prijs?
Ik geloof iets van €2,80 maar ik weet het niet meer precies en ik vraag nooit een bonnetje.
Voor 2 burgers.

Bereidingstijd:
6-8 minuten


Het bakken van deze burgers is easy, beetje olie in de pan en aan allebei de kanten 3 a 4 minuten bakken tot de
burgers donkerbruin kleuren. De burgers blijven tijdens het bakken lekker stevig, ze vallen niet uit elkaar en veranderen
niet in karton. Er zitten behoorlijk veel ingrediënten in de burgers, dat er ei en suiker in zit vind ik een beetje jammer.
De Vegetarische Slager gebruikte eerst scharreleieren voor deze burgers, die zijn inmiddels vervangen door vrije-uitloop eieren.

De smaak:
Lekker! De burger is lekker sappig en de structuur is goed. Veel vega burgers zijn erg droog, dat is bij deze helemaal niet
het geval, het mondgevoel is hetzelfde als bij een echte hamburger. De burger is niet te kruidig maar ook niet flauw.

Aanrader?
Ja! Dit is de eerste vega burger die ik echt lekker vind! Ik denk zelfs dat vleeseters deze burger wel kunnen waarderen.
Ze zijn wel vrij prijzig, en daarom is het geen product wat ik heel vaak zou kopen.
2 kleine minpuntjes: deze burgers zijn niet geschikt voor veganisten (er zit ei in), en er zit suiker in wat ik wel een beetje
jammer vind. Maar goed, voor die 3 keer per jaar dat ik een hamburger eet kan ik daar wel mee leven.


Heb jij de vleesvervangers van De Vegetarische Slager al eens geprobeerd?

0 comments:

Post a Comment