Wednesday, December 11, 2013

Pesto krieltjes

Vaak hoor ik dat aardappels saai zijn maar zelf kook ik er heel graag mee. Je kan er zoveel kanten mee op, en er zijn maar weinig aardappel gerechten die ik niet lekker vind.
Voor kerst was ik nog op zoek naar een lekker aardappel gerechtje wat niet veel werk is, ik heb al zo veel gerechten uitgezocht die wel veel werk zijn dat ik met de aardappels niet te moeilijk wilde doen ;)
Dit gerechtje is heel simpel om te maken maar geeft je aardappels net wat extra, gebruik bij voorkeur zelfgemaakte pesto, deze is lekkerder en je weet precies wat erin zit!

Ik gebruikte krieltjes voor dit bijgerechtje, als je geen krieltjes kunt vinden kun je ook grote aardappelen gebruiken en deze in partjes snijden.
Aardappels met schil eten is niet alleen lekker, het is ook gezonder als geschilde aardappel. De meeste vezels van de aardappel zitten in de schil en de meeste voedingsstoffen zitten net onder de schil, dubbele winst dus ;)


Wat heb je nodig?

500 gram krieltjes in schil
3 a 4 eetlepels pesto [klik hier voor het recept]
1 teentje knoflook
versgemalen peper
zeezout

Hoe maak je het?

Verwarm de oven voor op 180 graden.
Boen de krieltjes goed schoon en snijd ze eventueel doormidden.
Pers de knoflook of snijd deze heel fijn.
Doe de krieltjes en de knoflook in een ovenschaal, besprenkel met wat olijfolie en strooi er wat peper en zout overheen, schep het door elkaar.
Zet de krieltjes in de oven tot ze gaar zijn, dit duurt ongeveer 35 minuten.
Haal de krieltjes uit de oven en schep de pesto erdoor.

Enjoy!

0 comments:

Post a Comment