Monday, December 16, 2013

Review: Bobble

Vroeger sleepte ik altijd een Spa Blauw flesje mee in mijn tas, ik drink heel veel water op een dag dus ik heb altijd een flesje bij me. Ik deed heel lang met zo'n flesje en vulde het steeds met kraanwater. Maar deze flesjes hebben natuurlijk niet het eeuwige leven en steeds opnieuw vullen is niet bepaald hygiĆ«nisch omdat je ze niet goed schoon kan maken. Daarnaast zijn ze niet milieuvriendelijk en zit er vaak BPA in zoals je in een eerdere blogpost kan lezen.
Ik wilde een goede drinkfles zonder BPA die lang meegaat dus kocht ik een RVS fles.
Het nadeel van deze fles is dat het eigenlijk een thermosfles is, prima om koffie mee te nemen maar voor water vind ik het toch niet zo handig. De fles is al behoorlijk zwaar als hij nog niet gevuld is en de grote opening is ook niet zo fijn.
Laatst kocht ik zelfs weer een flesje Spa Blauw omdat ik geen zin had om die grote zware fles mee te nemen, stom!

Tijd voor een betere drinkfles dus, zoals jullie konden zien op mijn december wishlist wilde ik een Dopper. Mijn oma wist helemaal niet dat ik op zoek was naar een nieuwe waterfles maar had opeens een sinterklaascadeautje voor me gekocht, een Bobble! Hoe lief!
En wat is hij mooi! Dat is natuurlijk niet het allerbelangrijkste, maar hey.. het oog wil ook wat ;)


Wat is een Bobble?

Een Bobble is een drinkfles met filter, is BPA-vrij en gemaakt van gerecycled materiaal.
Dit is een medium tether cap Bobble van 550 ml.
Door de koolstoffilter zou de Bobble chloor en organische verontreiniging uit het water filteren waardoor het water schoner is en beter smaakt. De filter moet je na 2 maanden of 150 liter water vervangen.
De standaard Bobble kun je afwassen, er bestaat ook een versie die in de vaatwasser kan, zo kun je de fles schoonhouden en langdurig gebruiken. Omdat de fles duurzaam is zorg je voor minder plastic afval en bespaar je geld.


De voordelen:

- Hij is mooi! En in verschillende maten en kleuren verkrijgbaar.
- Beter voor het milieu omdat je niet steeds nieuwe flesjes water hoeft te kopen.
- Hij sluit goed, bij mij is hij nog niet gaan lekken in mijn tas.
- Hij is stevig en kan tegen een stootje.
- Handig voor in het buitenland waar het kraanwater vaak minder goed smaakt dan in Nederland.
- Lichtgewicht!
- Je kan gebruikte filters terug sturen naar Bobble, deze worden dan gerecycled.

De nadelen:

- Die filter is leuk maar in Nederland overbodig, het kraanwater is hier schoon en hoeft niet gefilterd te worden
- De filter haalt geen bacteriƫn uit het water.
- Je moet in de fles knijpen om te kunnen drinken, op zich geen probleem maar ik vond dit wel even wennen.
- Als de filter zich weer vol zuigt met lucht maakt dit geluid, geen ramp maar het is niet altijd fijn als mensen je horen drinken ;)
- Schoonmaken, door de kleine opening is dit niet echt handig. Wellicht is de variant die in de vaatwasser kan daarom handiger.

Ik ben happy met de Bobble en gebruik hem dagelijks maar voor de filter hoef je hem niet te kopen.
Wellicht is de filter fijn als je in het buitenland bent maar in Nederland voegt het niks toe. Ik denk dan ook niet dat ik de filter snel ga vervangen behalve als ik naar het buitenland zou gaan aangezien de filters niet heel goedkoop zijn.
Een leuke duurzame drinkfles maar niet zo geweldig als ze beweren.

Deze Bobble is verkrijgbaar bij o.a. De Bijenkorf voor €10,99. Een losse filter kost €6,99.


Heb jij een Bobble of andere duurzame drinkfles?

0 comments:

Post a Comment