Saturday, December 28, 2013

Vitaminebommetje : oranje sap

Al eeuwen wil ik een slowjuicer om gezonde sapjes te maken. Maar die dingen zijn zó duur!
Jullie zagen hem al voorbij komen op mijn december wishlist, een versapers, waar ik stiekem een beetje verliefd op ben.
Maar goed, geen geld en dus geen zelfgemaakte sapjes.
Totdat ik bij de Aldi een sapcentrifuge zag staan voor maar 30 euro. Geen versapers, maar wel het proberen waard.
Ik was een beetje sceptisch of hij ook echt harde groenten en fruit zou kunnen persen, maar dat werkt allemaal prima!
Zelfs het schoonmaken is minder erg dan verwacht (nou had ik me ook wel een beetje op het ergste voorbereid..).

Dit is een van mijn favoriete sapjes die ik tot nu toe gemaakt heb.
Eigenlijk wilde ik hem pas met jullie delen op koninginnendag, oh nee koningdag, omdat hij zo mooi oranje is.
Maar toen bedacht ik me dat jullie na de feestdagen vast wel een vitaminebommetje kunnen gebruiken.. ik in ieder geval wel.




Wat heb je nodig? voor ongeveer 800 ml.

750 gram wortelen
3 perssinaasappels
een stukje gember (ik gebruikte ongeveer 1,5 cm)

Hoe maak je het?

Schil de sinaasappels (het wit hoeft er niet helemaal af) en het stukje gember.
Was de wortelen en snijd ze in stukken die in je sapcentrifuge of slowjuicer passen.
Juicen maar!

Je kan het sap in de koelkast 48 uur bewaren, langer kan ook maar dan gaan er veel vitamientjes verloren.

Bij mij werd dit 800 ml sap, maar als je een slowjuicer gebruikt houd je wellicht wat meer sap over.


Grasparkietjes vinden dit sap ook héél lekker ;)

0 comments:

Post a Comment