Friday, December 13, 2013

Warme voetjes

Sinterklaas was dit jaar lief voor mij en voor de dieren, ik kreeg namelijk vegetarian shoes!
Deze schoenen stonden op mijn verlanglijstje want omdat ik geen geldboompje heb kon ik ze niet betalen.
Maar Sinterklaas (mijn moeder) was zo lief om ze mij te schenken dit jaar, en een winter zonder ijskoude voeten lijkt me wel heel fijn.
Ik moest ze alleen wel even gaan passen, dus woensdag ging ik naar Vega-Life in Amsterdam.
Dit is de enige vega winkel in Nederland en ik was er nog nooit geweest, schande ;)
Vega-Life is een super leuke winkel met veel vega(n) schoenen, tassen en kleding. Daarnaast verkopen ze o.a. boeken, verzorgingsproducten, vleesvervangers en hebbedingetjes zoals buttons. Leuk!
Mijn plan was om vanuit Utrecht even snel op en neer te gaan naar Amsterdam om die schoenen te kopen en daarna weer aan mijn afstudeerproject te gaan werken want ik had een drukke week.

De winkel was alleen net iets te leuk ;) De schoenen had ik binnen een paar minuten gevonden, gepast en ze waren goed dus ik had binnen 10 minuten buiten kunnen staan maar omdat het zo leuk was heb ik nog meer dan een uur gezellig staan kletsen in de winkel ;)


De schoenen 
Ik ben er zó blij mee! Ze lopen heerlijk en zijn lekker warm! Ik heb ze pas een paar dagen dus of ze met -10 ook nog lekker warm zijn weet ik nog niet, maar ik verwacht van wel.
En ik was een beetje bang dat ze te breed zouden zijn voor mijn smalle voeten, maar ze passen gelukkig perfect. In de webshop van Vega-Life kun je er meer info over vinden.
Ze zijn niet goedkoop, maar je voelt direct dat de kwaliteit ook een stuk beter is dan van andere goedkope nep uggs.


De vrouw van Vega-Life (ik heb haar naam niet gevraagd..) was heel aardig en behulpzaam en heel gezellig om mee te kletsen.
Ze vertelde me over het nieuwe boek van Eva Meijer, Dagpauwoog een tragikomische roman over mensen en andere dieren, over zelf denken en het goede willen doen in een wereld waarin onduidelijk is wat dat precies betekend.
Ik heb dit boek nog niet gelezen maar het verhaal spreekt me wel heel erg aan.
Voor geïnteresseerde: dit boek wordt morgen (14 december) gepresenteerd in de winkel van Vega-Life in Amsterdam om 17.00 uur.

Ik kocht ook nog dit handige kookboekje met veganistische recepten voor maar €2,99, er staan veel leuke recepten in. Vooral de dessert recepten zijn leuk!


Als ik de schoenen wat langer heb zal ik jullie nog laten weten of ze echt warm zijn als het -10 is (hoewel ik hoop dat het deze winter niet zo koud wordt) en of ze lang meegaan.
Vega-Life is in ieder geval een winkel waar ik vaker ga komen, zeker een aanrader!

0 comments:

Post a Comment