Wednesday, July 31, 2013

Zomerse fruitsalade

Een verse fruitsalade vind ik heerlijk op warme zomer dagen.
Ik eet het dan regelmatig als tussendoortje, bij het ontbijt, in de yoghurt en als toetje.
Deze salade maakte ik voor bij de barbecue afgelopen weekend, het serveren in een watermeloen zag ik bij Iris die laatst een heerlijk recept voor watermeloen salade met feta blogde.



Wat heb je nodig?

een halve watermeloen
1 kiwi
1 perzik
1 mango
1 appel
8 aardbeien
1/3 ananas
citroensap
verse munt

Hoe maak je het?

Hol de halve watermeloen uit door er met een lepeltje kleine bolletjes meloen eruit te halen. Er zijn speciale meloenbolletjeslepels te koop (in kookwinkels), maar met een gewoon lepeltje kan het ook.
Schil de rest van het fruit en snijd het in stukjes.
Doe al het fruit in een schaal en voeg wat citroensap toe (dit voorkomt dat het fruit bruin wordt).
Meng alles goed door elkaar en schep het vervolgens terug in de uitgeholde watermeloen.
Garneer met wat blaadjes verse munt.

Het paste niet allemaal in de halve watermeloen dus ik was genoodzaakt om alvast een flinke berg fruitsalade op te eten ;) (Je kan het natuurlijk ook gewoon in een kom doen, afdekken met folie en in de koelkast zetten).

0 comments:

Post a Comment