Tuesday, July 16, 2013

Quiche met gegrilde paprika

Quiche, een van mijn favoriete gerechten in de zomer, met veel groeten er in en een frisse salade erbij.
Bij Heel Holland Bakt (leuk programma!) werden er ook hartige taarten gebakken, en toen ik dat zag kreeg ik meteen zin om quiche te maken.
Ik had nog wat dingen in de koelkast die op moesten dus die gebruikte ik voor de quiche, dat vind ik zo handig met hartige taarten.. als je wat dingen over hebt kun je er bijna altijd wel een lekkere quiche van maken!
Soms maak ik het deeg zelf, als ik wat minder tijd heb gebruik ik hartige taarten deeg uit de diepvries (zo'n pakje) wat ook prima smaakt.
Als je een stukje over hebt kun je deze de volgende dag als lunch eten, koud is hij ook erg lekker!



Wat heb je nodig?

4 of 5 plakjes hartige taarten deeg (ligt aan de grootte van je bakvorm)
2 gegrilde paprika's
12 snoeptomaatjes
brie (of andere kaas) naar smaak
1 theelepel gedroogde peterselie
3 eieren (als je grote eieren hebt gebruik er dan 2)
3 eetlepels crème fraîche
peper
zout
eventueel geraspte oude kaas.

Hoe maak je het?

Vet een bakvorm in en verwarm de oven voor op 180 graden.
Laat de plakjes hartige taarten deeg ontdooien.
Verdeel de plakjes deeg over de bakvorm, zorg ervoor dat er geen gaten in zitten en dat je een opstaand randje hebt.
Snijd de gegrilde paprika's in stukjes en de snoeptomaatjes doormidden.
Verdeel de paprika en tomaatjes over het deeg.
Snijd de brie in stukjes en verdeel deze (naar smaak) over het deeg.
Doe de eieren met de Crème fraîche in een kom, voeg de peterselie en wat zout en peper toe en klop dit goed door elkaar.
Schenk het eimengsel over de quiche.
Strooi er eventueel nog wat oude geraspte kaas over.
Zet de quiche in het midden van de oven en bak hem in ongeveer 30-40 minuten goudbruin.


0 comments:

Post a Comment