Saturday, July 6, 2013

Detox proef ervaring en een nieuw plan.

Gisteren was de laatste dag van mijn 3 dagen detox proef, en ook dag 3 ging erg goed.
Ik at weer alleen groenten en fruit en dat beviel prima.
De smoothies komen nog niet mijn neus uit en rauwkost maakt me nog steeds blij.
De 3 dagen vlogen voorbij, en ik heb me helemaal niet slapjes of futloos gevoeld.
Natuurlijk is dit misschien een anders verhaal als je 10 dagen gaan detoxen, en 10 dagen alleen groenten en fruit lijkt me ook niet zo goed daarom heb ik een plan gemaakt voor mijn 10 dagen detox die ik binnenkort wil gaan doen.


Wat ga ik eten & drinken?

- groenten
- fruit
- havermout
- quinoa
- ongebrande ongezouten noten
- zaden en pitten
- kiemen
- kruiden
- superfoods
- vega burgers, zelfgemaakt van bijvoorbeeld kikkererwten
- drinken: verse kruidenthee en water

Dit is de basis die ik nu in gedachten heb, uiteraard zal dit lijstje nog uitgebreid worden met meer gezonde producten die vers en onbewerkt zijn.

Planning:

Dag 1 t/m 3: deze dagen mag ik al het bovenstaande eten.
Dag 4 t/m 6: alleen groenten en fruit.
Dag 7 t/m 9: deze dagen mag ik al het bovenstaande eten.
Dag 10: deze dag mag ik al het bovenstaande eten en dit vul ik aan met o.a. tempeh, tofoe, ei, amandelmelk enz.

+ elke dag wandelen en een half uur mediteren.


Wat eet ik niet?

- geen zuivel (ik eet nu af en toe yoghurt en kaas)
- geen brood
- geen koek, snoep, chips en andere ongezonde dingen ;)
- niks uit pakjes en zakjes, alles moet puur en onbewerkt zijn.

Dit is hoe mijn plan er nu ongeveer uitziet, ik ben erg benieuwd hoe ik die 10 dagen ga ervaren maar als het zover is kunnen jullie dag hier natuurlijk uitgebreid lezen.

Heb jij al ooit een detox kuur gedaan?

0 comments:

Post a Comment