Thursday, July 25, 2013

Beauty recept : Zelf deo maken

Het is warm in Nederland, echt warm. De hittegolf is nabij.. en ik vind het heerlijk!
Ik wordt altijd helemaal blij van de zomer!
Naast dat ik het erg snel koud heb en in de winter altijd zo veel kleding draag dat het niet fijn zit heb ik in de zomer ook minder last van reuma. Kortom, ik wordt gelukkig van dit weer!

Nou heeft deze temperatuur ook een klein nadeel, zweet!
Niks mis met zweten natuurlijk maar niemand wordt blij van een zweetlucht.
En ik wil zelf natuurlijk ook niet stinken maar ik wil ook geen chemische troep onder mijn oksels sprayen.
Dus toen ging ik zelf deo maken!
Het is makkelijk, ruikt lekker, je doet er super lang mee en het is 100% natuurlijk!
Er zijn genoeg "recepten" voor deo te vinden op internet, het recept hieronder is de verhouding die ik het fijnste vind.

[foto via mindbodygreen.com]

Wat heb je nodig?

3 eetlepels kokosolie
1,5 eetlepel baking soda
2 eetlepels maïzena
6 druppel etherische olie

Hoe maak je het?

Meng/prak alles door elkaar en ruik even of je de geur goed vind, voeg anders nog wat druppels etherische olie toe.
Smeer een klein beetje onder je oksels (niet te veel, je hebt echt maar een heel klein beetje nodig) en je bent zweetgeur-proof!
Bewaar in een goed afsluitbaar potje of bakje.

Zweet je niet veel, dan kun je ook proberen om alleen kokosolie onder je oksels te smeren dat kan al voldoende zijn.

Deze deo plakt niet en laat geen vetvlekken achter op je kleding.
Let op dat je niet teveel baking soda gebruikt, dit kan je oksels irriteren.



0 comments:

Post a Comment