Monday, July 1, 2013

Overnight oats 2.0

Vorige week vertelde ik dat ik voor het eerst overnight oats had gegeten, vanaf dat moment eet ik het elke dag ;)
Ik vertelde dat ik het met yoghurt in plaats van melk wilde gaan maken omdat ik niet zo'n fan ben van melk, en met yoghurt vind ik het inderdaad veel lekkerder.
Inmiddels heb ik soja yoghurt, geiten yoghurt en Griekse yoghurt geprobeerd en ik kan niet zeggen dat ik een favoriet heb, het is allemaal lekker.

Griekse yoghurt is wat dikker, dus als je van wat stevigere overnight oats houdt is dat een goede keuze.
Geiten yoghurt is erg lekker maar heeft een specifieke smaak waar je echt van moet houden, dit is erg lekker met fruit maar waarschijnlijk niet zo geslaagd met bijvoorbeeld chocolade en daarom misschien niet geschikt voor al je overnight oats variaties.
Soja yoghurt is een goede keuze als je geen zuivel eet, ook is het er in verschillende smaken.. handig als je veel wil variƫren en niet elke ochtend hetzelfde ontbijtje wil.

Dit zijn 2 van mijn favorieten tot nu toe:

Overnight oats met gedroogde cranberries en hazelnoten.

Wat heb je nodig?

40 gram havermout
120 ml geiten yoghurt (of soja yoghurt voor vegans)
1 eetlepel lijnzaad
klein handje gedroogde cranberries
klein handje hazelnoten
eventueel een eetlepel honing om het wat zoeter te maken

Hoe maak je het?

Doe de havermout, lijnzaad en yoghurt in een ontbijt kom en roer even door.
Zet het in de koelkast en laat het de hele nacht staan.
Voeg 's morgens de cranberries en hazelnoten toe en schep het even door.
Wil je een zoeter ontbijtje? Voeg dan nog een lepeltje honing toe.




Choco-banaan overnight oats.

Wat heb je nodig?

40 gram havermout
120 ml soja yoghurt
1 eetlepel lijnzaad
1 banaan
1 eetlepel cacao poeder
handje noten

Hoe maak je het?

Doe de havermout, lijnzaad, yoghurt en cacao poeder in een ontbijt kom en roer even door.
Zet het in de koelkast en laat het de hele nacht staan.
Haal 's morgens uit de koelkast en prak de banaan er door heen.
Strooi er als laatste de noten over en je hebt een super gezond en lekker ontbijtje.

Hoe eet jij het liefst overnight oats?

0 comments:

Post a Comment