Monday, July 22, 2013

Natuurlijk haar

Vandaag even een blogberichtje dat niets met eten te maken heeft, maar wel met een natuurlijke levensstijl.
Gisteren had ik mijn dreads precies 2 jaar, en ik kan je vertellen dat het echt het allerfijnste kapsel ooit is.
Toen ik nog normaal haar had moest ik het vaker wassen omdat het er vet uit zag, en zonder wat stylingproducten zag het er niet leuk uit.
En nou kon ik mijn haar wel wassen met olijfzeep dus wassen was niet echt een probleem, maar een natuurlijke haargel of styling mousse.. dat werd een stuk moeilijker.

Dus ik besloot om dreads te nemen, een lekker natuurlijk kapsel waar je niets aan hoeft te doen behalve wassen, en echt het is geniaal.
Na 2 jaar ben ik er nog steeds ontzettend blij mee!
Ook heb ik het terug geverfd in mijn natuurlijke haarkleur zodat ik mijn haar ook niet meer hoef te verven. Als ik nog ooit ga verven dan ga ik daar henna voor gebruiken.

Dit is hoe het er nu uitziet :)
Het hangertje met schelpje in mijn haar heb ik zelf gemaakt.
 
Over dreads bestaan nogal wat vooroordelen, en de grootste daarvan wil ik graag even de wereld uit helpen ;)
Ik krijg echt heel vaak de vraag of je dreads kan wassen, en dan bedoel ik echt vaak!
Als ik elke keer dat iemand het vroeg 10 cent zou krijgen was ik nu een rijke student in plaats van een arme student.
 
Maar dreads kun je gewoon wassen, net als normaal haar.
Sterker nog, dreads moet je wassen omdat je haar anders niet klit (zonder klitten krijg je geen dreads).
Ik was mijn dreads twee keer per week met tea tree shampoo of dode zeezout shampoo van De Tuinen, deze ruiken lekker en er zitten geen slechte stoffen in.
Dreads zijn dus niet vies :) Er zijn vast wel mensen met vieze dreads, maar er zijn ook vieze mensen zonder dreads.
 
Ik vind het fijn, het past goed bij mijn levensstijl en je haar zit altijd goed zonder er wat aan te hoeven doen.
 
Om te "vieren" dat mijn haar 2 jaar werd heb ik hele lekkere chocolate chip muffins gebakken, het recept daarvan verschijnt hier deze week.
 
Dus, een keer wat anders dan een blogje over eten maar ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen.
 
Wat vind jij van dreads?

0 comments:

Post a Comment