Sunday, July 14, 2013

Zelf bakspray maken

Als je veel bakt is het handig om iets in huis te hebben om je bakvormen mee in te vetten.
Ik doe dit altijd met boter of olijfolie en een kwastje, meestal met olijfolie omdat je dat beter kan verdelen.
In Amerika gebruiken ze vaak bakspray, super handig!
In Nederland is dit ook te koop van Dr Oetker maar daar zitten dingen in die ik liever niet binnen krijg. Een bakspray zonder troep heb ik nog niet gevonden maar het leek me niet moeilijk om dit zelf te maken en een spray werkt gewoon veel fijner dan een kwastje.

























[foto via straightfromthepages.com]

Wat heb je nodig?

een spuitflesje
1 deel olijfolie
5 delen water

Hoe maak je het?

Doe de olijfolie en het water in het spuitflesje, draai de dop er op en schud het goed.
Let op dat je het ook schud voor je het gaat gebruiken!

Tip: voor het spuitflesje kun je het beste een glazen of metalen spuitfles gebruiken, plastic kan ook als het bpa-vrij is.
Tip: Plak een label op je bakspray.

1 comments:

Wim Koek said...

Bij mij drijft de olijf olie op het water. Het mengt niet...

Post a Comment