Thursday, July 4, 2013

Bosvruchten smoothie & eetdagboekje

Dag 2 van de detox met alleen groenten & fruit en het gaat goed! Ik vind het leuk en heb helemaal geen honger gevoel.
Vanmorgen maakte ik deze smoothie, lekker fruitig wat perfect paste bij het zonnige weer van vandaag. En door de spinazie krijg je ook meteen een portie groenten binnen.

Wat heb je nodig?

2 handen spinazie
1 banaan
1 bakje bosvruchten (vers of diepvries)

Hoe maak je het?

Doe de spinazie met wat water in een blender of keukenmachine en blend tot er geen stukjes meer in zitten.
Voeg vervolgens de banaan in stukjes en de bosvruchten toe en blend tot een gladde smoothie.
Als je de smoothie te dik vindt voeg je nog wat water toe.

Als je de smoothie drinkt zou je denken dat er geen groenten in zitten omdat hij zo fruitig smaakt!


 
Nog even een update over de 3 dagen detox, dit is wat ik gisteren en vandaag gegeten heb:
 
Woensdag:
 
Ik ontbijt met een groene smoothie met spinazie, nectarine en paprika.
Tussendoor eet ik wat snoeptomaatjes en een appel.
Als lunch drink ik een smoothie met courgette en banaan, daarbij eet ik nog wat snoeptomaatjes en een paprika.
Tussendoor drink ik een glaasje sinaasappelsap en eet ik een stukje komkommer.
's Avonds eet ik een flinke salade met veel groenten en kikkererwten.
Als toetje eet ik een sinaasappel-kiwi ijsje.
 
Donderdag:
 
Ik ontbijt met een smoothie van bosvruchten, banaan en spinazie.
Tussendoor eet ik een peer.
Als lunch eet ik snoepgroenten met hummus, de hummus maakte ik vers van kikkererwten met wat citroensap en cayenne peper. Ik eet het met paprika, tomaatjes, komkommer en bleekselderij.
Tussendoor eet ik een appel en drink een kleine kiwi-selderij smoothie.
's Avonds eet ik een flinke salade met hummus en als toetje een nectarine ijsje.
 
Klinkt best goed toch? Ik vind het in ieder geval erg lekker en miste warm eten helemaal niet.
Omdat ik geen zin had in alleen rauwkost maakte ik de hummus zodat ik toch lekker en gezond kan dippen.
Oh en ik drink alleen water, maar dat doe ik altijd. Als ik morgen graag iets warm wil maak ik een kopje kruidenthee.

0 comments:

Post a Comment