Wednesday, July 10, 2013

Het kruidenbankje

Een tijdje terug poste ik hier foto's van een leuk dienblad met kruidenpotjes wat ik had gekregen en een paprika en tomaten plantje.
Het is al weer even geleden dat ik de kruiden gezaaid heb, en ondertussen ben ik ook bezig geweest met hergroeibare groenten.. tijd voor een update dus!


De kruiden van het dienblad, helaas zijn er maar 3 van de 7 uitgekomen en gaan groeien.
Het zijn basilicum, citroen basilicum en peterselie.
In de andere potjes wil ik iets nieuws gaan planten.


Omdat de kruiden van het dienblad niet zo goed wilde groeien kocht ik zaden voor basilicum en bieslook. Deze basilicum heeft de andere plantjes al ingehaald, het groeit echt super goed!


Ook de bieslook groeit goed!
Inmiddels zijn er ook bloemetjes in gekomen.


Bleekselderij, van de hergroeibare groenten!
Ik blijf het leuk vinden dat je van "restjes" gewoon een nieuwe plant kan krijgen, hij groeit erg goed!


Prei, ook van de hergroeibare groenten.
De prei begon echt vreemde vormen aan te nemen, zoals deze lange sliert met een grote knop eraan.
Of het nog iets gaat worden weet ik niet, maar ik laat hem staan omdat ik er wel benieuwd naar ben.


Omdat de eerste prei er zo vreemd uit begon te zien heb ik alvast een tweede in een glaasje water gezet.
Deze staat er nu 6 dagen en doet het tot nu toe erg goed.


De paprika plant waar we inmiddels al best wat mini paprika's van hebben gegeten.
1,5 week geleden stond de plant in bloei en inmiddels groeien er weer nieuwe paprika's aan.


Nieuwe paprika's!
Ze staan lekker in het zonnetje dus ze zullen snel oranje worden.


De tomatenplant.
Er hingen eerst echt veel tomaten aan, we hebben er zo'n 300 gram afgehaald.
Toen leek het er even op dat het plantje het niet zou overleven, maar met de zon van de afgelopen 2 weken is hij weer helemaal opgebloeid, er hangen al weer tomaatjes aan.


Alle plantjes staan op een houten bankje in de tuin. We hebben een konijn die los loopt in de tuin en als de plantjes op de grond staan eet hij alles op, ik vind het wel leuk zo op het bankje!

Van de hergroeibare groenten had ik ook nog lente-ui, dit is inmiddels helemaal opgegeten (iedereen hier is gek op lente-ui). Deze wil ik dus opnieuw kopen en gaan laten groeien, en er dan niet te veel afhalen. Ook had ik gember geplant maar die heeft het niet overleefd, ik denk dat het klimaat niet goed was dus daar ga ik me nog even in verdiepen voordat ik die opnieuw ga planten.
Verder heb ik altijd een bakje tuinkers op de aanrecht staan.

Heb jij een kruiden of groenten tuintje?

0 comments:

Post a Comment