Thursday, July 18, 2013

Ontbijt muffins

Als je net als ik een slechte ontbijter bent heb je wat meer nodig dan een boterham met kaas om er van te genieten. Meestal eet ik 's morgens overnight oats maar wanneer ik echt heel weinig tijd heb in de ochtend vind ik het fijn om snel even iets te pakken wat ik desnoods onderweg nog op kan eten.
Muffins zijn daarvoor perfect, ze zijn lekker en gezond en het smaakt meer naar een tussendoortje of snack dan naar ontbijt.
Deze muffins maakte ik als variatie op de Appel yoghurt muffins omdat hier thuis niet iedereen dol is op appel.
Dit is mijn basisrecept maar je kan er natuurlijk nog van alles aan toe voegen.



Wat heb je nodig? [voor 10 muffins]

200 gram volkoren meel
50 gram havermout
1 theelepel bakpoeder
100 ml yoghurt (ik gebruikte soja yoghurt)
120 ml olijfolie (zonnebloem olie kan ook)
3 eetlepels agave siroop
1 eetlepel kaneel
2 handjes noten (ik gebruikte amandelen, walnoten en hazelnoten)

Hoe maak je het?

Verwarm de oven voor op 160 graden.
Meng alle ingrediĆ«nten goed door elkaar in een grote kom.
Plaats papieren cupcake/muffin vormpjes in een muffin bakblik.
Verdeel het beslag over de muffinvormpjes.
Plaats de vorm in het midden van de oven en bak de muffins in 20-25 minuten gaar.
Controleer met een prikker of de muffins gaar zijn.

Tip: voeg rozijnen, gedroogde cranberries of stukjes pure chocolade toe!

Een foto van de muffins volgt als ik ze weer gemaakt heb, ik was vergeten een foto te maken en inmiddels zijn ze allemaal al op ;)

0 comments:

Post a Comment