Sunday, July 28, 2013

Gevulde puntpaprika's voor op de barbecue

Veel mensen denken dat een barbecue voor een vegetariër of veganist helemaal niet leuk is, maar er zijn genoeg heerlijke vega en vegan barbecue recepten!
Laatst ging ik naar een barbecue waar ik de enige vegetariër was en er was eigenlijk alleen vlees, ik heb een paar stukjes stokbrood en wat koolsalade gegeten (het enige wat er was behalve vlees).
Een echte mannen barbecue was het dus, veel vlees.. veel bier, en verder bijna niks.
Maar normaal gesproken ben ik dol op barbecueën! Lekkere salades, broodjes, zelfgemaakte sauzen en natuurlijk van alles om te grillen op de barbecue.

Dit recept komt uit de allerhande maar heb ik wat aangepast omdat ik het originele recept niet zo lekker vond. Ik maakte deze keer 2 vullingen, een met mozzarella en een met geitenkaas.
Leg de paprika's niet op het warmste deel van de barbecue, anders kan de paprika verbranden terwijl de kaas nog niet gesmolten is.



Gevulde puntpaprika's met mozzarella.

Wat heb je nodig? voor 2 porties.

1 rode puntpaprika
1 bol mozzarella
1 theelepel groene pesto
paar blaadjes verse basilicum
zwarte peper

Hoe maak je het?

Snijd de puntpaprika doormidden en haal de zaadlijsten eruit.
Scheur de mozzarella in stukjes en leg deze in de puntpaprika's.
Verdeel de pesto en de blaadjes basilicum erover en strooi er een beetje zwarte peper overheen.
Gril de paprika's op de barbecue ongeveer 10 minuten tot de mozzarella gesmolten is.




















Gevulde puntpaprika's met geitenkaas.

Wat heb je nodig? voor 2 porties.

1 rode puntpaprika
verse geitenkaas
bieslook
1,5 theelepel honing
zwarte peper

Hoe maak je het?

Snijd de puntpaprika doormidden en haal de zaadlijsten eruit.
Brokkel de geitenkaas in stukjes en leg deze in de puntpaprika's.
Verdeel de honing over de geitenkaas en strooi er een beetje bieslook en zwarte peper overheen.
Gril de paprika's op de barbecue ongeveer 10 minuten tot de geitenkaas gesmolten is.

0 comments:

Post a Comment