Tuesday, September 10, 2013

Zelf tortilla wraps maken

Een tijd geleden postte ik een heerlijk recept voor wrap rolletjes met gegrilde paprika ,dit is nog steeds een van de best bekeken recept op deze blog en zelf eet ik vaak wraps omdat het snel en makkelijk is en je met de vulling eindeloos kan variëren.

Je kan natuurlijk een pakje tortilla wraps kopen in de winkel, dat doe ik ook wel eens maar meestal maak ik ze zelf.
Zelf wraps maken is namelijk super makkelijk, lekker en je weet zeker dat er geen toevoegingen in zitten die je liever niet eet.
Dit receptje is ook leuk om samen met je kinderen te maken, ze kunnen helpen met het deeg kneden en uitrollen en vervolgens zelf kiezen waarmee ze de wraps willen vullen.


Wat heb je nodig? voor 6 wraps.

200 gram meel (ik gebruik volkoren meel)
125 ml warm water
1 eetlepel olijfolie of kokosolie
snufje zout

Hoe maak je het?

Meng de ingrediënten zodat er een deeg ontstaat.
Kneed het deeg ongeveer 5 minuten.
Verdeel het deeg in 6 stukken en maak er balletjes van.
Rol de balletjes uit, gebruik voldoende meel zodat het deeg niet vastplakt.
Verwarm een koekenpan en bak de wraps hierin één voor één zonder olie tot ze "droog" zijn (ongeveer 2 minuten per kant).

Je kan de wraps meteen vullen en opeten of invriezen.
Als je de wraps invriest leg dan een vel bakpapier tussen de wraps.

Tip: voeg wat (verse) kruiden toe aan het deeg voor extra lekkere wraps!

Ik eet deze wraps regelmatig als avondmaaltijd maar ze zijn ook heel lekker als lunch besmeerd met wat hummus of kruidenkaas en gevuld met rauwe of gegrilde groenten.


0 comments:

Post a Comment