Thursday, September 5, 2013

Eetdagboek 2

De reacties op Eetdagboek 1 waren leuk dus het eetdagboek gaat zeker vaker terugkomen op deze blog.
Vragen, opmerkingen en tips zijn altijd heel erg welkom, dus laat ze vooral achter hieronder :)

Ik drink alleen water, als ik iets anders drink staat dit vermeld in het eetdagboek.
Verder slik ik elke dag nog een paar vitamine pillen, B-complex, foliumzuur en vitamine D.
Ik ben niet zo'n vitamine-pillen-meisje, maar vanwege mijn B12-deficiƫntie is het belangrijk dat ik deze vitaminen extra slik.
Over vitamine B12 & B12-deficiĆ«ntie zal ik binnenkort nog een artikel wijden omdat dit een onderwerp is wat nogal eens genoemd wordt als het om een vegetarisch of veganistisch eetpatroon gaat.
Voor nu genoeg hierover, tijd voor het tweede eetdagboek!


Maandag:
ontbijt: ik had haast dus ik at geen ontbijt, ik dronk alleen een groene smoothie die al klaar stond in de koelkast.
tussendoor: wat ongezouten ongebrande noten en een appel
lunch: een zelfgemaakte mueslireep, groenten met zelfgemaakte hummus
tussendoor: een rauwe brownie, lekker!
avondeten: vegetarische lasagne met een salade van rucola, sla, tomaat en tuinkers
snack: een bakje soja yoghurt.


Dinsdag:
ontbijt: geitenyoghurt met zelfgemaakte cruesli en een nectarine
tussendoor: niets, ik zit nog vol van het ontbijt
lunch: salade met feta, avocado, quinoa en amandelen
tussendoor: een appel en wat cherry tomaatjes
avondeten: volkoren pasta met pesto, mozzarella, tomaat en rucola
snack: een handje ongezouten ongebrande noten


Woensdag:
ontbijt: een groene smoothie met bleekselderij, banaan en spinazie en een zelfgemaakte mueslireep
tussendoor: niets ik zit nog vol van het ontbijt
lunch: een boterham met hummus en reepjes paprika en een boterham met hummus en plakjes avocado
tussendoor: 2 vegan power balletjes
avondeten: zelfgemaakte broccoli soep met daarbij 2 kleine bruine broodjes
snack: een bakje naturel chips


Donderdag:
ontbijt: overnight oats met appel, kaneel en walnoten. En een kleine groene smoothie (was over van woensdag)
tussendoor: een glas zelfgemaakt bramensap
lunch: 2 havermoutmuffins en een perzik
tussendoor: een handje ongezouten ongebrande noten
avondeten: quiche met gegrilde paprika en daarbij wat gemengde sla.
snack: een bakje soja yoghurt met bramen.


Vrijdag:
ontbijt: havermoutkoek met appel en noten en een glas bramensap
tussendoor: een appel en een vegan power balletje
lunch: een kommetje broccolisoep en een wrap gevuld met hummus en rauwkost
tussendoor: niets, ik zit nog vol van de lunch
avondeten: frietjes! Ik eet bij mijn ouders en we halen frietjes, ik eet daarbij een kaassouffle.
snack: niets, ik zit nog vol van de frietjes.


Dat was mijn tweede eetboekje alweer, het bijhouden wat ik at ging nu beter als bij eetdagboek 1 toen vergat ik steeds op te schrijven wat ik gegeten had.
Ik vind het wel leuk eigenlijk om het bij te houden en terug te lezen, zo krijg ik zelf wel een goede indruk van wat ik eet en wat beter kan. Maar over het algemeen is het best gezond denk ik, op de frietjes en chips na ;)

Oh en ik raad iedereen aan om bramen te gaan plukken, bramen en bramensap zijn zo lekker!

Heb jij al bramen geplukt?

0 comments:

Post a Comment