Monday, September 9, 2013

Vegan basilicum pesto

Het is een beetje stil hier he? Ik heb geen internet thuis dus ik kan even niet zo veel bloggen.
Daarom geen nieuwe berichten afgelopen weekend maar vandaag heb ik een heerlijk pesto recept voor jullie!

In een klein notitieboekje heb ik een lijstje met dingen die ik nog ooit wil posten op deze blog, als ik nieuwe ideeën heb of iets lekkers heb gemaakt schrijf ik dit in het boekje zodat ik niet vergeet om het met jullie te delen.
Maar omdat ik nogal chaotisch ben lukte het me om dat boekje te vergeten.
Afgelopen week kwam ik mijn boekje tegen tussen een hoop andere spullen in mijn tas en bekeek het lijstje met ideeën en recepten, daar zag ik dit recept voor vegan basilicum pesto staan.
Dat ik dit recept niet eerder heb gedeeld is een klein wonder, want ik maak het regelmatig.
Ik ben namelijk gek op pesto! Ik vind het heerlijk in pastagerechten, maar ook op brood met wat schijfjes tomaat of als dip voor rauwe groentjes.


Wat heb je nodig?

2 grote handen basilicum
3 eetlepels pijnboompitten
2 teentjes knoflook
6 eetlepels extra vierge olijfolie
1 theelepel citroensap
1/2 theelepel zeezout (meer of minder naar smaak)

Hoe maak je het?

Rooster de pijnboompitten kort in een koekenpan zonder olie tot ze bruin en geurig zijn.
Doe de knoflook in een keukenmachine en maal deze helemaal fijn.
Voeg de rest van de ingrediënten toe en maal tot de pesto de gewenste dikte heeft.
Druppel er eventueel nog een klein beetje olijfolie overheen.
Bewaar de pesto in een goed afsluitbaar potje in de koelkast.


Met deze pesto ga ik vanavond pasta-pesto maken met cherrytomaatjes en rucola, lekker!
Hoe eet jij pesto het liefst?

0 comments:

Post a Comment