Tuesday, September 17, 2013

Chocolade cruesli met noten

Na het cruesli basisrecept heb ik nog een lekker cruesli recept voor jullie, chocolade cruesli met noten.
Cruesli met chocolade en noten was namelijk mijn favoriete smaak toen ik nog kant-en-klaar cruesli kocht dus deze wilde ik graag zelf maken.
Het recept is makkelijk en je kan het naar eigen smaak aanpassen.
Ik eet deze cruesli meestal met sojayoghurt, vers fruit en een beetje kokosrasp, lekker!


Wat heb je nodig? (voor ongeveer 6 porties)

1 cup havermout
1 cup muesli
2 eetlepels lijnzaad
2 volle eetlepels cacaopoeder (niet afgestreken)
1/3 cup biologische honing
2/3 cup noten
eventueel stukjes pure chocolade

Hoe maak je het?

Verwarm de oven voor op 175 graden.
Meng de havermout, muesli en lijnzaad door elkaar in een kom.
Voeg de honing toe en meng het door elkaar tot alles bedekt is met een laagje honing.
Voeg het cacao poeder toe en meng opnieuw goed door elkaar.
Leg een vel bakpapier op een bakplaat en spreid hier het cruesli mengsel over uit.
Bak de cruesli ongeveer 20-25 minuten en schep het een paar keer door zodat alle kanten mooi bruin en knapperig worden.
Laat de cruesli volledig afkoelen op de bakplaat.
Meng de cruesli met de noten en stukjes pure chocolade.
Bewaar in een luchtdichte pot.

Tip: voeg wat pindakaas toe. Smelt deze samen met de honing in een pannetje en meng daarna door de droge ingrediƫnten.
Tip: In plaats van noten kun je ook gedroogde cranberries of goji bessen toevoegen!

0 comments:

Post a Comment