Wednesday, September 11, 2013

Avocado hummus

Na de pittige hummus heb ik nog een lekker hummus recept voor jullie, avocado hummus!
Ik ben zelf gek op hummus en op avocado, dus een combinatie moest wel geniaal zijn, ik maakte dit recept een paar maanden geleden voor het eerst en inmiddels heb ik het al zo vaak gemaakt dat er standaard een bakje in de koelkast staat ;)
Avocado hummus is wat romiger dan gewone hummus en is lekker als dip voor rauwe groentjes of tortilla chips. Maar smaakt ook goed in wraps of op een sandwich.

Het recept is super makkelijk, je doet alles in de keukenmachine..even mixen, en klaar is je avocado hummus!


Wat heb je nodig?

200 gram kikkererwten uit blik
1 rijpe avocado
2 teentjes knoflook
sap van een halve citroen
zout, naar smaak
zwarte peper, naar smaak
scheutje olijfolie

eventueel kun je nog een eetlepel tahin toevoegen aan het recept, zelf vond ik dit niet nodig.

Hoe maak je het?

Pel de knoflook en snijd deze klein.
Snijd de avocado doormidden, verwijder de pit en schep het vruchtvlees eruit,
Pers het sap uit de halve citroen.
Doe alles in een keukenmachine of blender en mix tot een glad geheel.
Als de hummus te dik is voeg je nog een beetje olijfolie toe.
Schep de hummus in een schaaltje en garneer eventueel met wat verse koriander of zwarte sesamzaadjes.


0 comments:

Post a Comment