Friday, September 13, 2013

Ask me anything - de antwoorden

Jullie kregen de kans om me het hemd van het lijf te vragen en ik was ontzettend benieuwd naar jullie gekke grappige leuke en interessante vragen.
Ik kreeg 5 vragen kreeg waarvan 3 anoniem (vonden jullie het zo spannend om me een vraag te stellen?)
Ik besloot om ze allemaal in één bericht uitgebreid te beantwoorden.
Dus hier komen ze dan, de antwoorden!


"Wat is jouw guilty pleasure? En zou je dit op elk moment kunnen eten?" - Sara

Ik heb gelukkig niet meer zoveel guilty pleasures als vroeger, ik was een echte snoepkont zoals ze dat noemen. Ik vond echt AL het snoep lekker, ik ging dan ook regelmatig (lees: vaak) een grote zak snoep scheppen bij de Jamin om die vervolgens dezelfde dag nog helemaal leeg te eten. Op school haalde ik elke dag wel een mars, snickers of zak M&M's uit de snoepautomaat..
Het enige wat daar van overgebleven is is chips. Ik ben GEK op chips! Ik kan met gemak een grote zak chips leegeten, zo'n XL zak van 225 gram.. oeps.
En ik zou inderdaad op (bijna) elk moment chips kunnen eten. Chips als ontbijt? Lekker.
Het enige moment waarop ik geen chips zou kunnen eten is als ik net al iets anders gegeten heb en dus nog vol zit denk ik.
Maargoed, ik probeer me natuurlijk te beheersen en geen enorme hoeveelheden chips naar binnen te werken. Ik snack nu meestal gezonde tussendoortjes en één keer per week chips.
Oh en alleen naturel chips, niet die met gekke toevoegingen!

"Je zit op de kunstacademie, wat studeer je daar en hoe lang moet je nog?
Is het een leuke studie?" - Anoniem


Ik studeer aan de Hogeschool voor de Kunsten (vinden jullie dat ook klinken als een Harry Potter school?) in Utrecht. De opleiding die ik doe is Product Design.
Voorheen heette de opleiding 3D, wat naar mijn idee een betere beschrijving is van wat de opleiding inhoud. Het is een super leuke, maar drukke studie. De opdrachten zijn leuk en je wordt er behoorlijk vrij in gelaten, je maakt dus wat je zelf wil en school begeleid je daarin.
Zo kun je bijvoorbeeld meubels of andere "echte" producten maken, maar ook wat meer abstracte werken, installaties, films, performances enz.
Oh en de opleiding is vrijwel alleen maar praktijk! Je hebt wel kunstgeschiedenis en filosofie (de basis, niet heel veel diepgang) maar bij alle andere vakken ben je bezig met dingen maken en ontwerpen.
Minder leuk is af en toe de stress die erbij komt kijken. Iets niet af hebben bestaat niet bij deze school, nachten doorhalen om iets af te maken voor de deadline is de normaalste zaak van de wereld.
Van 9 uur tot 22.00 uur op school zijn is daarom ook geen uitzondering.
Hard werken dus, maar wel alleen aan dingen die je leuk vind!
Ik moet nog één jaar, dit is mijn laatste jaar en ik ben vorige week weer begonnen met school.. afstuderen..ieeeeee!
Ik zou eigenlijk al klaar zijn, maar vanwege omstandigheden (reuma) heb ik een half jaar moeten stoppen. Ik moet dus nog een half jaar inhalen, dit spreid ik uit over een jaar zodat ik het iets rustiger aan kan doen. Over mijn afstuderen binnenkort meer op de blog!


"Wat doe je het allerliefste? Naast koken natuurlijk ;-)" - Anne

Dat vind ik een moeilijke vraag, want ik doe zoveel dingen heel graag.. zoals spannende boeken lezen en films kijken! Ik kan best 20 keer dezelfde film kijken als ik deze goed vind ;)
Maar het allerliefste ben ik creatief bezig en dan voornamelijk met dingen maken voor mijn webshopje. Ik maak sieraden en accessoires en ben inmiddels begonnen met wat kleding.
Als je het leuk vind om te zien wat ik maak kun je mijn webshopje hier bekijken: www.sappyshop.com
Ik ben geen stilzitter geloof ik, als ik niet voor school bezig ben met dingen maken ben ik wel bezig met koken, deze blog of mijn webshopje. Alleen met die spannende boeken en films kan ik goed stilzitten ;)


"Je bent met eten en verzorgingsproducten behoorlijk "groen" bezig, draag je ook groene kleding?" - Anoniem

Ik draag nog niet veel groene kleding. Het is wel iets waar ik me in aan het verdiepen ben. Graag zou ik alleen maar groene kleding dragen maar waar ik een beetje tegenaan loop is dat groene kleding vaak of heel suf, of heel duur is.
En ik zou draag wat meer geld betalen voor groene kleding die er ook nog leuk uit ziet maar dat laat mijn portemonnee op het moment niet echt toe.. iets met een arme student zijn..
Ik koop wel redelijk wat kleding tweedehands, dat is ook een beetje groen toch?
Ik wil wel graag zo veel mogelijk groene kleding gaan dragen uiteindelijk, maar dit is sowieso iets wat ik in stappen doe. (ik kan moeilijk al mijn niet-groene kleding wegdoen en een compleet nieuwe garderobe aan gaan schaffen).
Als er iets versleten is wil ik dit uiteindelijk vervangen door een nieuw groen kledingstuk en zo langzaam alles aanpassen.
Dit deed ik ook met verzorgingsproducten, eerst opmaken wat in de kast staat en vervolgens vervangen door een beter product.
Naast groene kleding staan groene schoonmaakmiddelen ook nog op mijn to-do lijstje.

"Hoe ben je op het idee gekomen om te gaan bloggen?" - Anoniem

Eigenlijk is dat per toeval een beetje ontstaan, ik heb nooit echt de ambitie gehad om een blogger te zijn ;)
Toen ik me begon te interesseren in gezonde voeding waren er nogal wat dingen waar ik tegenaan liep. Misleidende verpakkingen, misleidende adviezen (zoals voedingscentrum) en heel veel tegenstrijdigheden maakte de zoektocht naar gezond eten en leven niet bepaald makkelijker.
Ik bedacht me dat ik vast niet de enige was die daar tegenaan liep en besloot om mijn zoektocht naar gezond eten en leven te delen met de buitenwereld, zodat mensen hier misschien iets aan zouden hebben.
Wat me opviel bij veel blogs over gezonde voeding is dat de recepten vaak wel heel lekker en leuk zijn maar dat veel van de ingrediënten heel duur zijn en uit een natuurwinkel komen.
Prima natuurlijk, maar niet voor iedereen haalbaar.
Mijn doel bij het starten van de blog was daarom o.a. om mensen er bewust van te maken dat gezond eten helemaal niet zo ingewikkeld en duur hoeft te zijn. Bijna alle recepten op deze blog zijn daarom  supermarkt-vriendelijk en kosten niet veel tijd, want gemak dient de mens ;)

Heb je nog een leuke, gekke, vreemde of interessante vraag? Stel deze dan hieronder!
Je vraag wordt dan bij de volgende Ask me Anything blog beantwoord :)

0 comments:

Post a Comment