Saturday, November 2, 2013

Vita Coco kokoswater

Al eerder schreef ik een artikel over kokoswater, ik kan er geen genoeg van krijgen dus toen de postbode voor de deur stond met een pakketje van Vita Coco was ik helemaal happy.
In het pakketje zaten 4 pakjes kokoswater in 3 verschillende smaken, met een leuk handgeschreven briefje erbij, yay!


Wat is het?
Vita Coco coconut water is kokoswater uit jonge kokosnoten van 7 maanden.
Dit is niet hetzelfde als kokosmelk, kokosmelk wordt gemaakt van het vlees van oudere kokosnoten (de kokosnoten die ook in de supermarkt liggen).
Een pluspunt is dat het niet gemaakt is van concentraat, het is echt puur sap.
Dit kokoswater is veganistisch, glutenvrij en koosjer, dus iedereen kan het drinken (tenzij je een kokosnoten allergie hebt). Het is een goede dorstlesser en het is makkelijk verteerbaar.
Het kokoswater zit in Tetra-Pak verpakkingen, dit zorgt er niet alleen voor dat het kokoswater langer houdbaar blijft, het is ook een BPA-vrije milieuvriendelijke verpakking gemaakt op basis van houtvezel, lekker groen dus!

De ingrediënten.
Ik werd heel blij van de ingrediënten, het is een natuurlijk product zonder toevoegingen, conserveringsmiddelen en smaakstoffen!
Puur: kokoswater, minder dan 1% fruitsuiker, vitamine C
Ananas: 84% kokoswater, 14% ananaspuree, 2% kokosnootpuree, vitamine C
Sinaasappel: 85% kokoswater, 15% sinaasappelsap, vitamine C


Gezondheidsvoordelen.
Kokoswater is gezond omdat het een natuurlijk product is dat geen vet en cholesterol bevat.
Het is rijk aan kalium en dat is belangrijk om de vochthuishouding van je lichaam te reguleren, daarom is kokoswater een goede dorstlegger bijvoorbeeld tijdens en na het sporten.
Daarnaast is kalium belangrijk voor de werking van de zenuwen en de energielevering aan de spieren. Ook helpt kokoswater het lichaam om calcium en magnesium beter op te nemen.

De smaak.
Zoals ik al eerder zei, ik ben er gek op!
Van naturel kokoswater moet je houden, als je dit niet zo lekker vind zijn de varianten met fruitsmaak wellicht een goede optie. De fruit varianten zijn ook heel geschikt voor kinderen omdat deze wat zoeter zijn. Vita Coco heeft ook drankjes speciaal voor kinderen maar deze zijn hier volgens mij nog niet verkrijgbaar. Meer info over Vita Coco Kids vind je hier.
Belangrijk is dat het kokoswater uit de koelkast komt, koud is het veel lekkerder en verfrissender.
Mijn favoriet is die met ananas smaak, het doet me denken aan Pina Colada, need i say more? ;)
Ik had verwacht dat de varianten met fruitsmaakjes misschien te zoet zouden zijn, maar dat is niet het geval. Het is precies zoet genoeg en smaakt lekker verfrissend.
Je kan het zo uit het pakje drinken, of je kan het gebruiken in smoothies en cocktails.


Verkoopadressen & prijs.
De producten van Vita Coco vind je in de supermarkt (o.a. bij Albert Heijn), ook bij De Tuinen en Marqt is het te koop.
Op de website van Vita Coco vind je alle verkooppunten.
De prijs varieert tussen €1,69 en €1,99 per pakje van 330ml.
Vrij prijzig vind ik, maar frisdrank is ook duur en dan koop ik liever een gezond drankje. En gelukkig is het o.a. bij De Tuinen regelmatig in de aanbieding ;)

Parkietje vond het allemaal reuze interessant en wilde ook even op de foto ;)

Drink jij wel eens kokoswater? 

0 comments:

Post a Comment