Wednesday, November 6, 2013

Review: Rauwkost - gezond en puur genieten

Vorige week ging ik naar het Boekenfestijn, een grote boekenbeurs in Eindhoven met ook heel veel kookboeken. Leuk!
Daar kwam ik dit boekje tegen voor maar €1,95 echt een koopje ;)
Ik heb er al twee recepten uit gemaakt en ik wilde het graag reviewen voor jullie.


Dit is een heel handig kookboek als je wat meer rauw of plantaardig wil eten maar niet zo goed weet hoe je moet beginnen of nog niet zoveel inspiratie hebt.
Het boek begint met een uitgebreide inleiding over rauw voedsel, wat het is, wat de voordelen zijn en hoe je het kan aanpakken als je meer rauw wil gaan eten.
Ook staat er in de inleiding veel informatie over kiemen met een uitleg hoe je thuis zelf makkelijk kiemen kan kweken.

Verder is het boek opgedeeld in de volgende categorieën:
- Dranken
- Brood en muesli
- Soepen
- Salades en voorgerechten
- Hoofdgerechten
- Desserts

Heel handig dus als beginnende rawfoodie of om kennis te maken met plantaardig en rauw eten omdat er allerlei verschillende gerechten in het boek staan.
Verder staan er veel makkelijke recepten in met een korte bereidingstijd en heb je geen ingewikkelde of onbekende ingrediënten nodig.


Een pluspunt is dat er heel veel foto's in het boek staan. Vooral bij recepten kijk ik altijd eerst naar de foto, ik wil iets maken wat er lekker uit ziet en niet eerst heel het recept lezen ;)

Dit boek laat zien dat rauw eten alles behalve saai en vooral heel erg lekker is.
De gerechten zijn verrassend, van bietenravioli tot een rauwe pizza, van anijs-ananas dressing tot kersentaartjes met gemberroom.
Ik heb in ieder geval weer genoeg inspiratie voor lekkere gerechten ;)

0 comments:

Post a Comment