Monday, November 18, 2013

Gezonde chocoladepudding

Soms heb je gewoon behoefte aan een overdosis chocolade. Ik heb die behoefte stiekem best vaak ;)
Een van mijn lievelings chocolade dingen was altijd chocoladepudding of chocolademousse. Ik vind het zó lekker! Alleen had ik er achteraf altijd een beetje spijt van als ik een hele bak chocopudding had gegeten omdat ik daarna altijd last kreeg van een opgeblazen gevoel en van mijn darmen.
Het was overduidelijk dat mijn lichaam niet zo blij was met dit goddelijke maar ongezonde goedje.
Gelukkig hoef ik de chocoladepudding niet te missen, gezonde chocoladepudding maken is namelijk heel makkelijk!

Deze chocoladepudding is GODDELIJK, hoofdletters ja, zo lekker is het. En het is ook nog eens veganistisch, suikervrij en gemaakt van dingen die goed voor je zijn.
Hiermee kun je genieten van je overdosis chocolade terwijl je lichaam gevuld wordt met allemaal hele goede stofjes, i love it.


Wat heb je nodig? voor 3 porties.

2 avocado's
2 eetlepel kokosolie
ongeveer 1/3 cup cacao
1 theelepel vanille extract
3 eetlepels agavesiroop (of meer naar smaak)
een scheutje amandelmelk
mespuntje zout
kokosrasp voor de garnering

Hoe maak je het?

Haal het vruchtvlees uit de avocado's en pureer dit in een keukenmachine (met staafmixer of blender kan ook) tot het glad en romig is.
Voeg de rest van de ingrediënten toe en mix tot alles goed gemengd is en je een romige pudding hebt.
Als de pudding te dik is voeg je nog een beetje amandelmelk toe.
Verdeel de pudding in glaasjes of schaaltjes en zet ze een uur in de koelkast om op te stijven.
Garneer met wat kokosrasp.

Tip: voor de garnering kun je bijvoorbeeld ook gehakte noten, stukje pure chocolade, zaden, pitten of fruit gebruiken!

Extra:
Om de pudding nog lekkerder te maken kun je wat pure chocolade au bain marie smelten en dit over de schaaltjes met pudding schenken. Strooi de garnering erover als de chocolade nog zacht is en zet de schaaltjes vervolgens in de koelkast zodat de chocolade uit kan harden.

Enjoy!


0 comments:

Post a Comment