Thursday, November 14, 2013

Glow + nieuwe pagina

Zondag avond ging ik naar GLOW, een heel tof lichtkunst evenement in Eindhoven. Ik ga elk jaar naar toe met mijn beste vriend en het is altijd weer leuk en mooi om te zien.
Als je GLOW niet kent, kijk dan vooral even op de website. GLOW is een looproute door de stad, waarbij je langs allerlei verschillende lichtkunstwerken komt, van enorme projecties tot installaties tot interactieve werken.
Ook is er van alles te zien bij een aantal binnenlocaties, zoals het stadion, TAC en de steentjeskerk. Buiten het centrum van de stad vind je allerlei vormen van lichtkunst op Strijp-S. Zeker de moeite waard om eens te gaan bekijken, het evenement is gratis en duurt nog t/m zaterdag.

Dit was mooi! Deze waterlelies liggen in een klein donker beekje en veranderen van kleur.

Toen ik dit zag en hoorde kreeg ik eigenlijk meteen zin om te dansen. Ik ben benieuwd of deze installatie ook naar festivals of zo gaat, want daar is hij perfect voor!

Projecties op gebouwen zijn er elk jaar, maar het blijft tof (:

Het was zondag avond behoorlijk druk, bij de meeste dingen had je hier geen last van maar bij het stadion was het zo druk dat we dit maar overgeslagen hebben. Maar het was droog! (zaterdag avond was het blijkbaar een grote tocht van paraplu's door de stad) en de lucht was helder (yay sterrenhemel) wat echt perfect was voor GLOW.


Deze soort van vissen waren heel rustgevend in de lucht aan het zweven.
Het hoogtepunt was voor mij de draak in het kanaal, maar daar plaats ik lekker geen foto van want die moet je echt zelf even gaan bewonderen ;)

Het enige wat een beetje jammer was, was dat ik de dag na GLOW snotverkouden wakker werd ;)
Ik ben daarom de afgelopen dagen maar lekker binnen gebleven met heel veel fruit en kopjes warme thee.
Iets wat al langer op de planning stond was een lijst samenstellen van handige websites, boeken en documentaires voor op de blog.
Daar had ik nu eindelijk tijd voor dus vanaf vandaag staat er een nieuwe pagina boven aan deze blog: Bronnen.
Op deze pagina vind je een lijst van boeken, documentaires en websites die voor mij heel handig zijn geweest in mijn zoektocht naar gezond eten en leven.
De onderwerpen zijn o.a. gezonde voeding, dierenwelzijn, milieu en verspilling.
Deze lijst zal steeds uitgebreider worden, ik heb namelijk nog heel veel boeken die ik wil lezen en docu's die ik wil kijken :)
Als je zelf nog aanraders of tips hebt laat het dan vooral weten in een reactie onderaan dit bericht of op de Bronnen pagina.

[bron foto's: gloweindhoven.nl]

0 comments:

Post a Comment