Sunday, May 12, 2013

Moederdag & hartige flapjes.

Vandaag is het Moederdag en ik hoop dat alle moeders lekker verwend zijn vandaag met leuke cadeautjes, gezelligheid en natuurlijk lekker eten of een ontbijtje op bed!
Nou ontbijt mijn moeder nooit echt veel, en vanmiddag moest ze naar een verjaardag (lees: heel veel hapjes!) dus heel veel koken en bakken voor Moederdag is het niet geworden dit jaar.
Wel maakte ik een lekker bananen-noten-choco brood en wat hartige flapjes.
Mam heeft er van gesmuld, en de rest van het gezin ook!

Verder gaf ik mijn moeder een plant voor in de tuin, en een tegoedbon om samen met mij naar Spa Zuiver te gaan! De plant staat al in de tuin, en de Spa wordt echt genieten binnenkort!

Het recept voor het brood komt later, dit is alvast het recept voor de hartige flapjes.

Hartige Flapjes.

Wat heb je nodig? (voor 4 stuks)

4 plakjes bladerdeeg
8 zongedroogde tomaatjes
2 theelepels groene pesto
handje pijnboompitjes
geraspte kaas
1/2 theelepel Italiaanse kruiden

Hoe maak je het?

Verwarm de oven voor op 180 graden en leg een vel bakpapier op een ovenplaat.
Laat het bladerdeeg ontdooien.
Smeer een laagje pesto over de helft van de velletjes bladerdeeg en leg daarop de zongedroogde tomaatjes.
Strooi er de pijnboompitten, Italiaanse kruiden en wat geraspte kaas overheen.
Vouw de velletjes bladerdeeg dicht zodat je een flapje krijgt. Druk de randjes aan met een vork zodat de flapjes dicht blijven zitten.
Bestrooi met wat geraspte kaas en zet de bakplaat in de oven.
Bak de flapjes ongeveer 20 minuten tot het bladerdeeg goud bruin is.




Wat gaven jullie je moeder vandaag? Of wat hebben jullie gekregen?

0 comments:

Post a Comment