Saturday, August 17, 2013

Mango lassi

Van mango krijg ik altijd meteen een zomergevoel. Op vakantie dronk ik regelmatig mango lassi en omdat het alleen water drinken me een beetje de keel uit begint te komen bedacht ik dat ik maar eens zelf mango lassi moest gaan maken.
Nou gaat alleen water drinken eigenlijk prima, maar omdat ik altijd veel drink op een dag heb ik soms, vooral laat in de middag en in de avond even geen zin meer in een glas kraanwater.
Ik maak het water dan vaak wel wat lekkerder met wat limoen of komkommer, maar dat blijft toch water met een smaakje. Ik wilde een romig drankje, en dan is mango lassi natuurlijk perfect.

Mango lassi wordt normaal gemaakt met volle melk en basterdsuiker, ik gebruik amandelmelk en agavesiroop om het wat gezonder te maken.
In plaats van amandelmelk kun je ook kokosmelk gebruiken, je mango lassi wordt dan wat dikker en zoeter.

[bron foto: silk.com ]

Wat heb je nodig? voor 2 drankjes

1 mango
1 handje verse munt
100 ml amandelmelk
250 gram soja yoghurt naturel
1 eetlepel agavesiroop
ijsklontjes

Hoe maak je het?

Schil eerst de mango en snijd het vruchtvlees in blokjes.
Was de munt, haal de blaadjes van de steeltjes en hou 2 blaadjes apart voor de garnering.
Doe de blokjes mango, munt, amandelmelk, soja yoghurt en honing in een keukenmachine of blender (staafmixer kan ook) en maal alles fijn.
Verdeel wat ijsblokjes over 2 glazen en schenk er de mango lassi op.
Garneer met een blaadje munt.

0 comments:

Post a Comment