Thursday, August 29, 2013

Beauty recept : vegan shampoo

Tijd voor een beauty receptje want het is al weer een tijd geleden dat ik een beauty recept gepost heb.
Deze keer een recept voor vegan shampoo!

Een fijne vegan shampoo zonder parabenen vinden wilde mij niet echt lukken, of de shampoo schuimde helemaal niet, of hij rook niet lekker, of mijn haar was de volgende dag al weer vettig.
En vegan shampoo is duur..
Nou vind ik het normaal niet zo'n probleem om meer geld te betalen voor een goed product maar met dreads heb je echt belachelijk veel shampoo nodig om ze goed te kunnen wassen.
En als na 3 keer wassen de shampoofles afweer leeg was vond ik dat toch wel echt zonde van mijn geld ;)

[bron foto: tipsonhealthyhair.com ]

Op zoek dus naar een receptje om zelf shampoo te maken!
Ik probeerde verschillende receptjes van internet maar deze vind ik het allerfijnste, hij schuimt, je haar wordt goed schoon en hij ruikt lekker!
En je hebt er helemaal geen gekke spullen voor nodig, met 4 ingrediënten heb je binnen een paar minuten je eigen vegan shampoo gemaakt.

Wat heb je nodig?

- 1 cup water
- 1 cup vloeibare castille zeep, of andere vloeibare olijfzeep die vegan en zonder parabenen is.
- 2 theelepels jojoba olie
- 6-8 druppels essentiële olie in je favoriete geur
- een fles om je shampoo in te bewaren. (oude shampoo fles)

Hoe maak je het?

Doe alle ingrediënten in de shampoo fles en schud het goed door elkaar.
Ook schudden voor gebruik.
De shampoo is dunner als shampoo uit de winkel maar schuimt erg goed, je hebt er niet heel veel van nodig om je haar te wassen.
Je brengt de shampoo aan op nat haar, goed inmasseren en daarna grondig uitspoelen.

Easy!
Ga jij deze shampoo maken?

0 comments:

Post a Comment