Monday, August 19, 2013

Eetdagboek 1

Ik vind het altijd erg leuk om eetdagboekjes van andere bloggers te lezen, je krijgt op die manier toch een kijkje in iemands leven en ik haal er inspiratie uit.
Tijd dus om zelf ook eens een paar dagen een eetdagboek bij te houden, ook handig voor mezelf om te zien wat ik precies eet en wat er eventueel beter/anders kan.


Dit is wat ik vorige week maandag t/m vrijdag heb gegeten, ik had geen tijd om het eerder te posten hier.
Opmerkingen, ideeën en tips zijn welkom, maar wees niet te streng ;)

Maandag:
ontbijt: groene smoothie met bleekselderij, nectarine en tuinkers + 1 ontbijt muffin
tussendoor: een handje ongezouten ongebrande noten
lunch: 2 speltboterhammen met avocado
tussendoor: 1 appel en een zelfgemaakte mueslireep
avondeten: spinaziecurry met quinoa en een klein stukje naanbrood
snack: handje geroosterde kikkererwten


Dinsdag:
ontbijt: overnight oats met amandelen en stukjes perzik
tussendoor: een zelfgemaakte mueslireep + groene smoothie van spinazie, banaan en paprika
lunch: quinoa salade met gegrilde groenten
tussendoor: snoeptomaatjes en een nectarine
avondeten: vegetarische plaattaart
snack: geen snack, wel een glas mango lassi


Woensdag:
ontbijt: overnight oats met stukjes pure chocolade en walnoten
tussendoor: een handje ongezouten ongebrande noten en een perzik
lunch: in de stad met mama, ik at een bruin broodje met geitenkaas, rucola, walnoten en honing
tussendoor: niets, ik zat nog vol van het broodje
avondeten: veganistische avocado pasta
snack: pompoenpitten en een havermout koekje


Donderdag:
ontbijt: een groene smoothie met avocado, courgette en banaan
tussendoor: een ontbijt muffin en wat aardbeien
lunch: stukjes komkommer, tomaat en paprika die ik dip in zelfgemaakte pittige hummus
tussendoor: handje pompoenpitten en wat noten
avondeten: een flinke salade met gegrilde groenten, Griekse kaas en 2 mini zelfgebakken bruine broodjes.
snack: een bakje naturel chips

















Vrijdag:
ontbijt: geitenyoghurt met zelfgemaakte cruesli (recept binnenkort op de blog!) en een smoothie van appel, bleekselderij en wortel
tussendoor: een handje geroosterde kikkererwten
lunch: een zelfgebakken mini bruin broodje met pittige hummus en schijfjes tomaat + een restje salade van donderdag.
avondeten: ik ga naar een familiefeestje waar ook eten bij is. De rest eet broodjes hamburger en shoarma, mijn tante heeft speciaal voor mij vegetarisch eten gemaakt. Ik krijg 2 vega burgers, 2 gevulde tomaten en een kaashapje. Super lief! En erg lekker! Daarna zit ik echt vol, iets te veel gegeten ;)
snack: niets, ik zat nog vol van de grote hoeveelheid avondeten ;)


Hou jij wel eens een eetdagboek bij?
Zou je mijn eetdagboek vaker willen lezen op de blog?

0 comments:

Post a Comment