Saturday, August 3, 2013

Hotspot : Eetcafé in de Sleutel

Afgelopen donderdag ging ik uiteten bij De Sleutel in Valkenswaard.
De Sleutel is een eetcafé aan de markt, waar veel restaurantjes en kroegen zijn.
De inrichting binnen is niet echt bijzonder, maar aan de voorkant heb je een grote serre waar je heel leuk kan zitten, lekker ruim en licht.
Ik had hier nog nooit gegeten en het plan om daar naar toe te gaan kwam spontaan dus ik was erg benieuwd naar het eten en dan vooral of er ook wat vegetarisch op de kaart zou staan.

We werden heel hartelijk ontvangen, we waren met 10 mensen maar er werd meteen een mooie grote tafel voor ons klaargezet terwijl we vast een drankje kregen. Het personeel was erg vriendelijk, snel en behulpzaam.
De menukaart is prima bij de sleutel, precies wat je bij een eetcafé verwacht.. voor iedereen wat.
Naast de vlees en vis gerechten stonden er ook wat vegetarische gerechten op de kaart, en bij elk gerecht werd er met een symbooltje aangegeven of het vegetarisch, lactose vrij en gluten vrij is (pluspunt!)

We namen geen voorgerecht omdat we gehoord hadden dat de porties erg groot zijn, als hoofdgerecht nam ik de Wrap met groenten & crème fraîche.
En het klopte, de portie was echt enorm! De wrap was wel erg lekker want er zaten veel verschillende groenten in, de crème fraîche zat er apart bij in een bakje wat ik wel fijn vond.
Verder zat er nog een lekkere salade bij met veel kiemen en gele rijst.
Alleen de rijst was echt veel te veel, ik kreeg een portie die zeker groot genoeg was voor 3 personen.
Op de rijst na vond ik het een prima gerecht voor een eetcafé.

En toen, toen at ik het lekkerste toetje wat ik ooit gegeten heb.
Eigenlijk zat ik al vol van het hoofdgerecht wat ik niet helemaal opgegeten had omdat het zo veel was, maar toen ik een chocolade dessert op de kaart zag kon ik dat natuurlijk niet weerstaan ;)
Ik koos het nagerecht "Heerlijk puur uit Venezuela" wat bestaat uit chocolade mousse, chocolade ijs, een chocolade macaron, chocolade mouleux en een chocolade krokantje.
En echt.. het was ZO lekker! En het werd ook nog heel mooi geserveerd op een tegel met stukjes fruit en een viooltje.
Ik heb gesmuld ;)


Nog een pluspunt was dat je een kan water kon bestellen waarbij je een kan kraanwater kreeg met verse munt en stukjes limoen. Veel beter als een fles bronwater en ook nog een stuk goedkoper.
Voor een kan water betaalden we €1,50 wat naar mijn idee een hele goede prijs is. En veel water hadden we ook wel nodig aangezien het 36 graden was die dag ;)
Eten is niet duur bij De Sleutel, maar ook niet super goedkoop. Wij betaalden gemiddeld 25 euro per persoon voor eten en drinken. De prijs-kwaliteit verhouding vind ik goed.

Nieuwsgierig geworden, bekijk dan even de website van De Sleutel.

0 comments:

Post a Comment