Saturday, April 20, 2013

Mijn eerste groene smoothie

Ik was op zoek naar ideeën voor groene smoothies maar werd er eigenlijk een beetje bang van omdat overal staat "begin met veel fruit en weinig groenten om te wennen aan de smaak". De groenten moet je dan langzaam opbouwen.
Kortom, ik had het idee dat het in het begin echt vies zou zijn.
Vandaag wilde ik me er toch aan wagen en heb voor het allereerst een groene smoothie gemaakt en gedronken, en het was gewoon echt lekker!
Ik had er behoorlijk veel spinazie in gedaan maar hoefde helemaal niet te wennen aan de smaak.
Ik proefde voornamelijk de banaan en vond het net zo lekker als een fruit smoothie.

Naam mijn idee is deze smoothie perfect als je graag wil beginnen met het drinken van groene smoothies en niet meteen wil beginnen met boerenkool en sla.

Wat heb je nodig?

1 banaan
1 kiwi
handje aardbeien
2 volle handen verse bladspinazie
scheutje water of rijstmelk

Hoe maak je het?

Snij het fruit in grove stukjes en pureer dit met de staafmixer of blender.
Voeg vervolgens een beetje water of rijstmelk toe en mix tot het redelijk glad is.
Vervolgens voeg je de spinazie toe en mix je het fijn tot je een groene smoothie hebt.
De smoothie is behoorlijk dik, als je hier niet van houd voeg je gewoon nog wat meer water of rijstmelk toe.

0 comments:

Post a Comment