Wednesday, April 10, 2013

Beauty recept: haarmaskers

Het lijkt me niet echt nodig om jullie te vertellen dat er veel troep zit in cosmetica en verzorgingsproducten. Dit is net als met eten, maar dan nog erger ;)
Zelf heb ik een ontzettend droge huid en door het smeren van body lotions enz. wordt het alleen maar erger omdat daar veel rommel in zit.
Natuurlijk zijn er wel natuurlijke producten op de markt voor huid en haar maar deze zijn vaak duur, en daarbij zijn wat spulletjes uit je keukenkastjes ook prima om je huid en haar te verzorgen!

Van de regen en wind de laatste dagen wordt mijn haar in ieder geval niet blij (of in ieder geval het deel wat geen dreads is).
Dus als eerste beauty recept wilde ik beginnen met haar maskers.
Echt waar, je hebt zeker weten wel iets in huis wat je kan gebruiken en het kost nog minder tijd om te maken als het te halen bij de drogist.

Banaan masker




Goed voor droog en breekbaar haar.

Wat heb je nodig?
1 banaan
1 eetlepel olijfolie

Hoe maak je het?
Prak de banaan met een vork tot een egaal mengsel. Voeg vervolgens de olijfolie toe en meng het tot het een papje is.
Verdeel het masker over je haar, rijkelijk.. niet te zuinig ;) en laat het 30 minuten inwerken.
Zelf vind ik het handig om te doen als ik in bad zit, half uurtje relaxen en dan goed uitspoelen. Anders kun je het ook inwikkelen met huishoudfolie/aluminiumfolie en na een half uur uitspoelen.



Olijfolie masker



Goed voor beschadigd haar.

Wat heb je nodig?
olijfolie (hoeveelheid naar lengte van je haar)

Hoe maak je het?
Doe de gewenste hoeveelheid olijfolie in een schaaltje (genoeg om in heel je haar te kunnen verdelen maar het moet er niet uitdruipen), je kan het eerst een beetje opwarmen of direct in je haar smeren.
Dat is wel heel simpel toch? Half uurtje laten inwerken en daarna goed uitspoelen.



Komkommer masker



Voor elk haartype.

Wat heb je nodig?
ongeveer een halve komkommer
4 eetlepels yoghurt
1 eetlepel olijfolie

Hoe maak je het?
Snij de komkommer in stukken en doe deze in de blender. Maal de komkommer fijn en voeg vervolgens de yoghurt en olijfolie toe. Meng opnieuw tot een papje.
Verdeel het masker over je haar en laat het ongeveer 30 minuten inwerken, daarna goed uitspoelen.
Dit masker is heerlijk fris en vind ik erg fijn om in de zomer te gebruiken als mijn haar erg droog is geworden door de zon.

Enjoy!

0 comments:

Post a Comment