Friday, October 4, 2013

Vega burgers + review

Gisteren had ik zo'n chaotische dag dat zelfs het koken er bij inschoot. En dat gebeurt me echt bijna nooit, zelfs als ik het heel druk heb maak ik nog tijd voor koken en eten.
Maargoed, gisteren dus niet. Ik rende naar de jumbo om daar snel even wat te halen en besloot om broodjes hamburger te eten.
Normaal bak ik zelf brood en maak ik zelf vega-burgers maar dat zat er gisteren dus even niet in.
Ik pakte snel een bakje Spicy bean burgers van Vivera uit het schap want de naam sprak me wel aan!
Omdat ik dit product nooit eerder had gekocht leek het me wel een leuk idee om hier een review over te schrijven.


Wat:
Spicy bean burgers, van Vivera.

Waar:
Jumbo

Prijs:
Ik geloof ongeveer 2,50 voor 2 burgers.

Bereidingstijd:
6 - 8 minuten

Omdat ik zo'n haast had keek ik thuis pas op de achterkant van de verpakking..
Wat een waslijst aan ingrediënten!
Ik werd van de ingrediënten niet heel gelukkig, maar ik had ze al gekocht, toch maar opeten dus want misschien zijn ze wel heel lekker!


Je kan de burgers in de oven en in de pan bereiden. Ik deed er één in de oven, en één in de pan.
De burger uit de oven werd behoorlijk droog, niet echt een succes.
De burger uit de pan werd niet droog, maar kreeg geen krokant laagje en viel bijna uit elkaar met het omdraaien.

De smaak:
Ik vond de smaak een beetje tegenvallen. Ik had verwacht dat de burgers echt spicy zouden zijn, en dat zijn ze niet. De smaak is verder wel oké alleen vond ik het mondgevoel niet zo fijn omdat de burger zo snel uit elkaar valt.

Aanrader:
Nee, te veel ingrediënten en niet zo lekker.
Zelf burgers maken is echt zo veel lekkerder! En als je niet veel tijd hebt is er vast wel een betere vega burger verkrijgbaar.
Ik had beter snel vegetarische chili kunnen maken, dan had ik wel spicy bonen gegeten ;)

Wil je zelf super snelle burgers maken? Kijk dan hieronder!
Ik maakte de burgers met hummus, tomaat en avocado, lekker en gezond.


Wat heb je nodig?

een groot hard broodje
een vega burger naar keuze
handje sla
een halve avocado
4 cherry tomaatjes
een klein scheutje olijfolie
hummus
verse peterselie
zwarte peper

Hoe maak je het?

Verwarm de olie in een pannetje en bak de burger hierin volgens aanwijzingen op de verpakking.
Halveer het broodje en besmeer met een laagje hummus.
Verdeel de helft van de sla over de hummus.
Snijd de tomaatjes doormidden en de avocado in plakjes.
Leg de burger op de sla en verdeel hierover de tomaat, avocado en de rest van de sla.
Bestrooi met verse peterselie en peper en leg de bovenkant van het broodje erop.
Smullen!

Tip: serveer met een lekkere salade!

0 comments:

Post a Comment