Saturday, October 19, 2013

Review: Waste

Al een tijd ben ik bezig met voedselverspilling, ik probeer zelf zo min mogelijk weg te gooien en let op met aankopen zodat ik niet te veel koop en niet veel verpakkingsmateriaal heb.
Ik las het boek Waste van Tristram Stuart, een boek over verschillende kanten van voedselverspilling.
Ik vond het boek schokkend, inspirerend en interessant en daarom wilde ik het graag voor jullie reviewen.
Fijn aan dit boek is dat Tristram Stuart niet alleen over feiten schrijft, maar ook over zijn eigen ervaringen, dit maakt het boek veel leuker om te lezen.
Stuart heeft zelf uit containers gegeten, onderzoek gedaan en weet waar hij over praat.


Het begrip voedselverspilling is heel breed, en zo wordt het ook benaderd in dit boek.
Zo wordt er beschreven hoeveel voedsel er verspild wordt door supermarkten, maar ook door producten en consumenten.
Daarbij ook de redenen waarom dit gebeurt en wat we kunnen doen om dit te veranderen.
Ook gaat Stuart terug naar de oermensen, hoe die met eten omgingen en wat er toen verspild werd.
Hij bezoekt andere culturen en arme landen om te kijken hoe er daar voedsel verspild wordt.
Verder schrijft Stuart over de gevolgen van voedselverspilling op de mens, de natuur en de aarde.

In het boek staan ook een aantal foto's van voedselverspilling, zoals de foto hieronder.
Het voedsel op de foto hieronder komt uit een container van een supermarkt en was weggegooid.


Een heel interessant boek dat je aan het denken zet, zeker een aanrader!

0 comments:

Post a Comment