Monday, October 28, 2013

Amazing discovery : kokoswater

Ik drink meestal alleen kraanwater en thee, als ik iets anders drink zijn het zelfgemaakte smoothies, sapjes of limonades. Maar soms is het gewoon heel fijn om alleen maar even een pak of fles uit de kast te pakken en meteen een lekker drankje in te schenken.
In de supermarkt ging ik op zoek naar gezonde en lekkere drankjes.
Veel keuze was er uiteraard niet aangezien ik een drankje wilde zonder suiker (en slechte suikervervangers) vreemde toevoegingen, E-nummers en kleurstoffen.
Ik vond een pak kokoswater en omdat kokoswater opeens heel hip is wilde ik het natuurlijk ook proberen ;)


Ik kocht kokoswater van Grace, zonder toegevoegde suiker en smaakjes.
Van de ingrediënten werd ik in ieder geval blij: kokoswater, water en ascorbinezuur (=vitamine C)

De prijs voor één pak van 1 liter is €1,99.
Best oké dus, niet goedkoop maar ook niet heel duur. En aangezien ik niet van plan ben om liters kokoswater per dag te gaan drinken vind ik de prijs prima.


Maar dan het belangrijkste: de smaak!
Ik moest er even aan wennen, ik vind de smaak vrij sterk en wist bij de eerste slokken eigenlijk niet of ik het nou wel of niet zo lekker vond.
Misschien kwam dat omdat ik de smaak veel lichter had verwacht want na de eerste slokken vond ik het wel echt lekker.
Het is een verfrissend drankje wat naar mijn idee precies zoet genoeg is.
Ik gebruik kokoswater inmiddels ook best vaak om smoothies mee te verdunnen, lekkerder als met gewoon water.

Hou je niet van gewoon kokoswater? Er is ook kokoswater met allerlei smaakjes (o.a. van Vita Coco) verkrijgbaar. Vooral voor kinderen is dit misschien een uitkomst als ze gewoon kokoswater niet zoet genoeg vinden. (Wel even de ingrediënten checken!)

Aanrader dus! Gezond, lekker, makkelijk, niet heel duur en gewoon in de supermarkt verkrijgbaar.

0 comments:

Post a Comment