Monday, October 21, 2013

Beauty tips : droge huid

Het is echt herfst, het regent veel en het wordt kouder. Ik vind dit helemaal niet leuk!
Sowieso ben ik een enorme koukleum en heb ik in de herfst en winter veel meer last van mijn gewrichten, maar ook mijn huid wordt er niet zo blij van.
Ik heb een hele droge huid en heb zo ongeveer elk smeerseltje tegen een droge huid geprobeerd, zonder resultaat.
Zoals de dermatoloog me vertelde "je hebt gewoon een extreem droge huid, dat is je huidtype".
Fijn, daar kun je het dan mee doen ;)


Ik stopte ongeveer 2 jaar geleden met het gebruiken van dagcrème, nachtcrème, douchegel, bodylotion, en andere smeerseltjes.
In het begin werd mijn huid droger, maar daarna werd mijn huid minder droog.. niet smeren werkt voor mij!

Wat helpt tegen een droge huid?

- Geen smeersels, deze doen je huid meer kwaad dan goed omdat ze het zelfregulerend vermogen van je huid verstoren. Je huid voelt even minder droog aan maar wordt er uiteindelijk alleen maar droger van.
- Geen zeep! Zeep droogt je huid uit. Zolang je niet heel vies bent (door bijvoorbeeld in de tuin werken oid) is water alleen voldoende om je te wassen. Alleen mijn handen was ik wel met zeep.
- Douche niet te lang/te vaak/te warm.
- Kokosolie. Ook kokosolie probeer ik niet veel te smeren maar als ik wat droge plekjes op mijn gezicht heb (dat ziet er niet echt fancy uit..) gebruik ik hiervoor een beetje kokosolie.
- Veel water drinken en gezond en puur eten.

Verwacht niet dat je opeens een babyhuidje krijgt, wanneer je hetzelfde huidtype hebt als ik zul je dat babyhuidje nooit krijgen. Maar door niet te smeren wordt je huid wel minder droog.
Daarnaast is het ook heel fijn voor je portemonnee en de ruimte in je badkamerkast ;)

0 comments:

Post a Comment