Wednesday, June 26, 2013

Overnight oats

Gisteren at ik voor de eerste keer overnight oats, ik eet vaak havermout maar omdat ik meestal tijd genoeg heb om een ontbijtje te maken had ik nog nooit overnight oats gegeten.
En ja, ik ben fan! Makkelijk, lekker en je kan er goed mee variƫren!
Ik maakte het met amandelmelk, de volgende keer ga ik het met yoghurt proberen, geen idee of dat lekkerder is maar ik houdt meer van yoghurt dan van melk, dus wel het proberen waard.

Wat heb je nodig?

40 gram havermout
120 ml amandelmelk, meer of minder naar smaak
1 theelepel lijnzaad
6 aardbeien
klein handje amandelen
1 theelepel honing of agavesiroop
snufje kaneel, naar smaak

Hoe maak je het?

Doe de havermout, lijnzaad, kaneel en melk in een kommetje en roer even door.
Zet het in de koelkast en laat het de hele nacht staan.
Voeg s 'morgens de aardbeien, amandelen en honing toe.
Schep het even door en je super gezonde ontbijtje is klaar!

Dit is hoe ik het maakte, je kan natuurlijk ook ander fruit, andere noten of andere melk zoals bijvoorbeeld sojamelk gebruiken.
Een lekker, makkelijk en voedzaam ontbijtje wat je helemaal naar jou wens kan aanpassen.


0 comments:

Post a Comment