Saturday, June 8, 2013

Hotspot: El mundo

Afgelopen week at ik in Bergen op Zoom bij El Mundo. Je raad het al aan de naam, Mexicaans!
En hoewel ik Mexicaans eten heerlijk vind, vind ik het in restaurants meestal tegenvallen.

El Mundo is gezellig ingericht, vol met Mexicaanse prullaria en gekleurde houten stoelen. Het personeel is erg vriendelijk en gastvrij en maakt een gezellig praatje met de gasten.
Maar het belangrijkste is natuurlijk het eten ;)

Als voorgerecht namen we Nacho's met kaas en knoflookbrood om te delen.
En wauw, de 'nacho's waren echt super lekker! Vers gemaakt met gesmolten kaas, pepers en lente ui erover. Het knoflookbrood was ook lekker maar de nacho's waren favoriet.

Als hoofdgerecht nam ik taco's hawaï. Dit waren gegratineerde tortillas gevuld met kaas, zure room, ananas en kruiden. Hierbij kreeg je aardappelpartjes, gele rijst, bonen en salade. En een lekker sausje.
En ondanks dat het echt een flinke portie was, at ik alles op omdat het zo lekker was!
Een vrij simpel gerecht maar gewoon goed bereid en alles was vers.

Ondanks dat ik eigenlijk echt vol zat na de taco's hawaï nam ik als toetje nog een dame blanche. Het was een leuke avond en een toetje hoorde er gewoon bij ;) De dame blanche was prima, niet heel bijzonder maar gewoon lekker. Precies wat je van een dame blanche verwacht.

Op de kaart staan een aantal vegetarische gerechten, maar ook veel vlees, vis en tapas. Voor iedereen wat dus. Ik vond het leuk dat de vegetarische gerechten niet zo standaard waren en wel echt Mexicaans.
Meer mensen zijn net zo enthousiast over El Mundo als ik, want in heel Bergen op Zoom was er niks te beleven op een dinsdagavond.. maar bij El Mundo zat het bijna helemaal vol!
De prijzen vond ik heel redelijk. Niet goedkoop maar ook niet duur voor de hoeveelheid en kwaliteit van het eten. Mijn hoofdgerecht was bijvoorbeeld €17,50.

Als ik weer eens in Bergen op Zoom kom ga ik zeker even terug naar El Mundo!
Ik kan dit restaurant alleen niet aanraden aan mensen die op dieet zijn, door de hoeveelheden kaas en zure room is het eten niet bepaald light ;)

0 comments:

Post a Comment