Tuesday, June 25, 2013

Hotspot : Le Connaisseur Eindhoven

Zondag at ik bij Le Connaisseur in Eindhoven, dit restaurant zit ook in Utrecht en Den Haag en is populair onder studenten.
Het restaurant is groot.. echt groot! Er staat heel veel tafeltjes maar je zit niet echt te dicht bij elkaar, wel is het redelijk rumoerig.
Wij kiezen een  Grandeur menu, bestaande uit een voorgerecht, hoofdgerecht en als toetje "ijsdessert connaiseur" of koffie/thee voor €18,50.

Vooraf nemen we een mandje brood met kruidenboter, de broodjes zijn lekker de kruidenboter is erg zout.

Als voorgerecht neem ik Picata di Formaggio, een geitenkaasje uit de oven op warm stokbrood met honingmosterddressing. Dit voorgerecht is eigenlijk met spek, maar kan op verzoek vegetarisch.
In plaats van de spek krijg ik gepofte tomaatjes.
De geitenkaas en de tomaatjes zijn lekker, het stokbrood en de sla met dressing zijn niets bijzonders.

Als hoofdgerecht neem ik Enchiladas, wederom eigenlijk met vlees maar op verzoek vegetarisch.
Ik krijg een groot bord met twee enchiladas, een bergje rijst en wat sla.
De enchiladas vielen tegen, één was gevuld met vega reepjes, en verder niets. De reepjes waren lekker gekruid maar ik wil wel wat meer in mijn enchilada. Ook zat er maar een heel klein beetje kaas en creme fraiche op, beetje een droge hap dus.
De andere enchilada was juist helemaal gevuld met groenten (waarom hebben ze die niet gemengd met de vega reepjes?!). Deze was iets lekkerder dan de eerste, maar nog steeds best flauw.
Dan staat er nog de mega zak frietjes op tafel, die zijn wel erg lekker!

Als toetje neem ik ijsdessert connaisseur. Je kan ook een groter toetje bestellen voor €3,50 extra maar ik zit eigenlijk al vol dus een klein ijsje is genoeg.
Het ijsje bestaat uit 2 bolletjes vanille ijs, slagroom, een koekje en aardbeiensaus.
Eigenlijk niks mis mee, maar het is meer een ijsje wat je thuis even snel maakt.
Het ijs is niet zelfgemaakt, en de aardbeiensaus komt gewoon uit een potje.

Verder hadden we wel een hele gezellige avond! De 3 andere eters aten niet vegetarisch en waren super tevreden, dus misschien is het eten wel goed maar niet echt vega friendly.
Het eten is wel behoorlijk goedkoop, als je in het weekend voor 6 uur besteld is het 2e menu voor de halve prijs. Wij aten met z'n vieren, allemaal 3 gangen en 2 drankjes voor €80,-
En tja, voor 20 euro, 3 gangen en 2 drankjes..dan mag je denk ik ook niet te veel verwachten.
Wel vond ik het jammer dat je in verhouding maar heel weinig groenten krijgt.
Een ander  minpuntje is dat je geen glas kraanwater kan krijgen, zelfs niet bij een glas wijn.



0 comments:

Post a Comment