Sunday, June 23, 2013

Nutella cheese cake

Cheese cake, een van mijn favoriete taarten.
Nutella, een van mijn favoriete smeersels.
Ik kwam laatst een recept tegen voor nutella cheese cake en ik bedacht me dat dat echt perfect moet zijn.. een romige cheese cake, met nutella smaak!
Het recept wat ik gevonden had was niet suikervrij, en omdat cheese cake al niet echt gezond is wilde ik het recept aanpassen om het in ieder geval suikervrij te maken.

Ik gebruikte zelfgemaakte nutella, omdat nutella uit een potje niet suikervrij is.
Het recept voor zelfgemaakte nutella vind je hier.

Wat heb je nodig?

voor de bodem:
200 gram suikervrije biscuitjes.
100 gram boter
2 eetlepels nutella

voor de taart:
600 gram monchou (of andere roomkaas als je monchou te zwaar vindt)
5 eetlepels nutella
1 theelepel stevia poeder
1 eetlepel cacao poeder

voor de topping:
1 eetlepel cacao poeder of 3 eetlepels hazelnoten in stukjes.

Hoe maak je het?

Doe de biscuitjes in een blender of keukenmachine en maal ze fijn.
Smelt de boter met 2 eetlepels nutella in een pannetje.
Als het gesmolten is meng je dit door de koekkruimels.
Vet een springvorm in en verdeel het kruimelmengsel over de bodem, druk het goed aan zodat het een bodem wordt.
Meng in een kom de monchou met de nutella, stevia en cacao poeder met een mixer goed door elkaar.
Verdeel het mengsel over de kruimelbodem en strijk het glad.
Zet de taart nu voor ongeveer 3 uur in de koelkast om op te stijven.
Haal voor het serveren de taart uit de koelkast en strooi er eventueel een klein laagje cacao poeder of stukjes hazelnoot overheen.


0 comments:

Post a Comment