Monday, January 6, 2014

DREAM BIG - doelen 2014.

Ik ben niet zo van de goede voornemens, goede voornemens zijn voor mij vooral dingen waar je op 1 januari heel
enthousiast aan wil beginnen en die je in februari vaak alweer vergeten bent ;)
Wel ben ik van de doelen, niet met een concrete datum maar waar je in het nieuwe jaar meer aandacht aan wil
besteden. Zelf heb ik ook een aantal doelen, eigenlijk wilde ik deze 1 januari al online gooien maar dat lukte niet
omdat ik het nog even goed moest uitdenken, met vage doelen kun je namelijk niet veel.

Dit zijn de dingen die ik in 2014 heel graag wil bereiken:

bron


1 : Afstuderen
Ik vind mijn studie heel leuk hoor, maar dit is het 5e jaar en inmiddels ben ik er wel een beetje klaar mee ;) Ik zal
dan ook echt een gat in de lucht springen en een vreugde dansje doen als ik mijn diploma in the pocket heb!
Mijn doel is dus om hiervoor te knallen, met een goede planning.

2 : Mijn gezondheid
Dit is nog belangrijker als doel 1 maar staat niet op de eerste plaats omdat het niet alleen voor 2014 is. Ik wil beter
luisteren naar mijn lichaam en dit serieuzer nemen.
Eerst aan mezelf denken, niet 9348203 dingen tegelijk doen en mezelf compleet voorbij lopen.
Dit lukt me inmiddels best goed, maar het is zeker iets om op te letten in 2014.

3 : En dan?
Dan ben ik in juni afgestudeerd en moet ik bedenken wat ik dan wil gaan doen.
Ik hou niet zo van grote knopen doorhakken..
Mijn plan was altijd om na deze studie nog een studie te gaan doen, maar inmiddels heb ik daar weinig zin in
en ook geen idee wat ik dan zou willen studeren.
Nu denk ik er over om part time te gaan werken en daarnaast iets voor mezelf te beginnen.
Maar dit is wel iets om even serieus over na te denken en echt te gaan zoeken naar een studie of baan.
Eigenlijk wil ik gewoon gekke kunst maken, maar aangezien ik ook de huur moet betalen en wil eten is dat voorlopig
maar als hobby denk ik ;)

4 : Blog doelen
Ik wil voor 2015 500 bezoekers per dag halen, nu zijn het er ongeveer 200. Of dit haalbaar is? Geen idee maar het
lijkt me wel heel leuk. ;)
Ook wil ik betere foto's gaan maken, ik weet niks over camera's en neem niet genoeg tijd voor het maken van
goede foto's, dit wil ik komend jaar wel gaan doen om de blog wat professioneler en mooier te maken.
Verder wil ik graag een heel tof product reviewen en/of weggeven. Ik krijg mailtjes genoeg van bedrijven maar het
zijn steeds producten waar ik niet achter sta, een product/bedrijf reviewen waar ik zelf heel blij van wordt lijkt me
heel leuk!

5 : Natuurlijke verzorging & cosmetica
Mijn verzorgingsproducten zijn inmiddels bijna allemaal 100% natuurlijk, degene die dat nog niet zijn wil ik vervangen
door natuurlijke varianten. Het meeste hiervan wil ik zelf maken.
Mijn cosmetica is dierproefvrij (behalve misschien wat dingen die al 10 jaar in de kast liggen.. ik ben niet zo van
de kastjes opruimen..) maar nog niet allemaal natuurlijk en vegan.
Zeker iets om te veranderen in 2014!

bron

6 : Leuke dingen!
Ik wil doen waar ik blij van wordt! En daar ook tijd voor maken.
Ik hoef niet altijd mensen om me heen om het leuk te hebben, en dat is prima.
En dat andere mensen dit raar vinden maakt niks uit, ik kijk gewoon veel liever in mijn eentje een film op de bank dan
dat ik een avondje naar de bios ga. Ik ga liever koekjes bakken dan naar een pretpark.
Gewoon doen waar ik zelf echt van geniet, dat wil ik graag in 2014.

7 : Food
Veel food doelen heb ik niet omdat ik nogal impulsief ben en altijd gewoon maak waar ik zin in heb, maar er zijn
een aantal dingen die ik al tijden wil doen en wat er gewoon nog niet van gekomen is.
- Sapvasten, minimaal 3 dagen enkel groente/fruit sapjes drinken.
- Eén keer per week rauw eten, raw food is goed voor je en ik vind het lekker. Helemaal rauw eten vind ik wat teveel
van het goede maar ik wil dit jaar één keer per week een dag rauw eten.
- Een raw & vegan cheesecake maken.

Dat zijn mijn doelen voor dit jaar!

Heb jij nog doelen of goede voornemens voor 2014? Of doe je daar niet aan?

0 comments:

Post a Comment