Wednesday, January 29, 2014

DIY : lavendel bruishartjes

Vandaag heb ik weer een leuke en makkelijke beauty DIY voor jullie: bruishartjes!
Als kind vond ik bruisballen al geweldig, ik vond het altijd een beetje magisch hoe ze gingen bruisen en bubbelen
in bad. Helaas heb ik nu een mini douche en geen bad, maar gelukkig hebben mijn ouders wel een bad dus als ik
daar ben maak ik er dankbaar gebruik van ;)



Deze lavendelhartjes zijn perfect om even lekker te kunnen ontspannen in bad, de geur van lavendel werkt kalmerend
en de kokosolie zorgt ervoor dat je huid niet zo droog wordt.

Wat heb je nodig? voor ongeveer 8 kleine bruishartjes.

2 eetlepels citroenzuur
4 eetlepels natriumbicarbonaat (baking soda)
1 eetlepel kokosolie
1/2 theelepel etherische olie lavendel
een mal

optioneel:

gedroogde lavendel
een paar druppels kleurstof

Hoe maak je het?

- Meng het citroenzuur met de baking soda.
- Voeg de kokosolie toe en meng tot het aanvoelt als een beetje droge klei (als je er in knijpt moet het in die vorm
blijven staan.)
- Voeg de etherische olie en eventueel kleurstof en gedroogde lavendel toe.
- Meng het opnieuw goed door elkaar.
- Doe het mengsel in de mal en druk het goed aan.
- Laat de bruishartjes een paar uur uitharden en haal ze vervolgens voorzichtig uit de mal.
- Leg ze op een droge plek en laat ze een nog een dag drogen.


0 comments:

Post a Comment