Monday, February 3, 2014

DIY theelichthouder

Ooit vond ik op pinterest een foto van plantenbakjes gemaakt van wasknijpers. Ik bedacht dat dit ook leuk zou zijn
met een theelichtje omdat je dan een mooi lichtpatroon op de muur krijgt.
Natuurlijk vergat ik dit daarna weer, totdat ik vorige week mijn kast op aan het ruimen was en de wasknijpers vond
die ik hiervoor gekocht had ;)
Deze DIY is super simpel, in 10 minuten heb je een theelichthouder gemaakt!



Deze DIY is ook leuk om samen met kinderen te maken, ze kunnen helpen met de wasknijpers plakken of de
theelichthouder in leuke kleurtjes verven.

Ik gebruikte een dekseltje van een pindakaaspot omdat deze een wat hoger randje heeft. Je kan ook een laag blikje
of ander dekseltje gebruiken. Om de knijpers vast te lijmen gebruikte ik een lijmpistool, maar met hobbylijm werkt
het ook en dan heb je wat minder last van lijmdraden. Vooral wanneer je deze DIY met kinderen doet raad ik aan
om hobbylijm te gebruiken omdat een lijmpistool behoorlijk warm wordt.

Wat heb je nodig?

een dekseltje met hoog randje of een laag blikje
houten wasknijpers
een theelichtje
lijm

Hoe maak je het?

- Lijm de wasknijpers op het dekseltje/blikje, dit doe je door de wasknijper open te knijpen, er een drupje lijm op te
doen en hem vervolgens op het dekseltje te klemmen.
- Herhaal dit tot de hele rand vol staat met wasknijpers.
- Laat het goed drogen.
- Zet een theelichtje in het midden.

That's it!




0 comments:

Post a Comment