Wednesday, February 12, 2014

Choco-banaan milkshake

We blijven deze week in de chocolade sferen hier, misschien omdat het bijna Valentijnsdag is, misschien door
PMS, maar alles is beter met chocola. Ook vandaag heb ik een lekker choco recept voor jullie: een choco-banaan
milkshake.
Geen gewone milkshake natuurlijk, een gezonde milkshake met plantaardige melk, banaan en rauwe cacao!


Deze shake is zo veel beter dan gewone milkshakes. Er zitten alleen dingen in die goed voor je zijn, daarom kun je
deze milkshake prima drinken als tussendoortje of zelfs als ontbijt in plaats van een groene smoothie.


Rauwe cacao heeft een beetje een aparte smaak, het smaakt niet hetzelfde als gewone cacao. Ik vind het dan ook
niet in alle recepten een succes omdat het wat bitter is. In deze shake vind ik het wel erg lekker. Mocht je geen fan
zijn van de smaak van rauwe cacao dan kun je natuurlijk ook gewone cacao gebruiken.
Je kan poeder of nibs gebruiken, gaat allebei prima, bij nibs moet je alleen wat langer blenderen (is dat een woord?)

Wat heb je nodig?

250 ml plantaardige melk
2 bevroren bananen
1,5 eetlepel rauwe cacao (of meer naar smaak)

Hoe maak je het?

Doe alle ingrediƫnten in de blender, mix tot een romige shake.
Drink direct, koud is deze shake het lekkerst!

Hoe simpel is dat? Eigenlijk mag ik dit geen recept noemen omdat je maar 3 ingrediƫnten gebruikt en ze alleen in
de blender hoeft te gooien. Maar hey, gezond eten hoeft niet ingewikkeld te zijn.

Ik wilde een mooie foto maken met een leuk rietje, maar ik vergat 2 keer om rietjes te kopen.
Daarom maakte ik dit saaie rietje net wat leuker met washi tape want washi tape maakt alles leuker ;)

Enjoy!

0 comments:

Post a Comment