Monday, January 27, 2014

Vegan havermout muffins

Omdat ik het zo druk heb de laatste weken wilde ik een tussendoortje wat ik goed van te voren kan maken en wat
ik makkelijk mee kan nemen. Deze muffins zijn daar het resultaat van, ze zijn voedzaam, snel, en lekker.
Ik maakte deze muffins met cacao en noten maar je kan ze ook met vers of gedroogd fruit maken, denk aan
bosbessen of bijvoorbeeld stukjes appel met kaneel in plaats van koekkruiden.


Deze muffins zijn gezond, lekker, ze vullen goed en ze zijn ideaal om mee te nemen.

Ik gebruikte papieren cupcake vormpjes maar daar blijft de muffin behoorlijk aan vast plakken, je kan daarom beter
siliconen vormpjes gebruiken en deze even invetten met wat olie, dan krijg je de muffins er makkelijk uit.

Wat heb je nodig?

125 gram havervlokken
300 gram suikervrije appelmoes
125 ml ongezoete sojamelk
1 eetlepel bakpoeder
1 eetlepel koekkruiden
4 eetlepels cacao poeder (of meer naar smaak)
snufje zout
2 eetlepels notenpasta
2 handjes ongezouten noten

Hoe maak je het?

Verwarm de oven voor op 170 graden.
Meng alle ingrediënten goed door elkaar (mixen hoeft niet, kan gewoon met een lepel)
Schep het beslag in een ingevet muffin bakblik of siliconen muffin vormpjes.
Bak de muffins ongeveer 40 minuten in het midden van de oven.

De muffins blijven een beetje zacht en smeuïg van binnen door de appelmoes, ze krijgen niet dezelfde structuur als
gewone muffins, maar ze zijn wel heel lekker! ;)



Enjoy!

0 comments:

Post a Comment