Thursday, January 30, 2014

Chocolade quinoapap

Doordeweeks heb ik s'morgens weinig tijd en ook helemaal geen zin om lang in de keuken te staan om een ontbijtje
te maken. Ik ben in de ochtend meestal niet de meest vrolijke persoon op aarde en eerder opstaan om een ontbijt te
maken doe ik gewoonweg niet ;) Daarom maak ik in het weekend meestal iets als ontbijt muffins die ik de hele week
kan eten, afgewisseld met overnight oats. In het weekend vind ik het wel leuk om wat meer werk te maken van mijn
ontbijtje, ik ontbijt dan wat later waardoor ik ook meer trek heb. Dit quinoa ontbijt is hier op het moment favoriet,
want wat is er op een koude ochtend beter dan een warm chocolade ontbijt?



Dit is zo'n ontbijtje wat ongezond smaakt maar vol zit met voedingsstoffen. Als toppings gebruikte ik kokosrasp,
lijnzaad, chiazaad en raw cacao nibs om er echt een power ontbijt van te maken.
Plakjes banaan zijn ook een aanrader.

Wat heb je nodig?

40 gram quinoa
200 ml amandelmelk
cacao poeder, naar smaak
1 eetlepel kokosrasp
extra toppings: denk aan zaden, pitten, noten, cacao nibs, stukjes fruit enz.
eventueel agave siroop om het wat zoeter te maken.

Hoe maak je het?

Spoel de quinoa.
Doe de quinoa met de amandelmelk in een pannetje en breng het aan de kook.
Laat het zachtjes pruttelen en roer het regelmatig door.
Als de quinoa gaar is voeg je wat cacao poeder toe (ik gebruikte ongeveer 2/3 eetlepel). Voeg eventueel wat agave
siroop toe om het wat zoeter te maken. Roer het goed door.
Giet/schep het in een mooi schaaltje en garneer met kokosrasp en verschillende toppings.


Enjoy! 

0 comments:

Post a Comment